mylms

... powered by RS2


Elektrika na Babettě

Pokud máte problém s Babettou a nevíte si rady, mrkněte do článku „Oprava Babetty“, který by Vás měl nasměrovat.

I přesto, že Babetta 210 i 207 má velice jednoduché elektrické zapojení, může nastat několik problémů. Pokud člověk zrovna neholduje elektrotechnice, může i zdánlivě jednoduchý problém znamenat neřešitelnou situaci.

babetta-elektro-1s

Schéma zapojení Babetty; 1 – alternátor, 2 – elektronické zapalování, 3 – zapalovací cívka, 4 – přední světlo, 5 – zadní světlo, 6 – osvětlen tachometru, 7 – vypínač zapalování



Alternátor

Alternátor se skládá z pěti cívek (stator) a rotoru z permanentních magnetů. Rotor je na společné hřídeli s klikovkou. Při nastartovaném motoru se na cívkách indukují střídavé napětí. Všechny cívky mají společný jeden konec (zem – bílý vodič; zde nakreslen černě) a ten je napojen na kostru Babetty. Pokud je vedení někde přerušeno nemusí babetta svítit, nebo ji nelze vůbec nastartovat!

 

Světelný okruh

Napětí: 6 V (lze převinout na 12 V)
Max. výkon: 20 W (proud tedy cca 3,3 A při 6 V)

Přední žárovka: 6 V, 15 W
Zadní světlo: 6 V, 5 W (lze zapojit dvě)
Osvětlení tachometru: 6 V, 1,2/2 W 

Tři z cívek jsou propojeny (zelené) a tvoří napájecí obvod světel. Přímo z alternátoru vede drát do předního světla, kde je napojen na vypínač. Z toho poté vede elektřina do přední a zadní žárovky a do žárovky osvětlení tachometru. U některých Babett bývá problém s praskáním žárovek. Důležité je, aby byly všechny žárovky osazeny a aby měly dobrý kontakt (důležité je zejména napružení kontaktu u předního světla). Pokud i potom žárovky praskají, lze osadit Babettu stabilizátorem/omezovačem napětí. Ten přebytečné napětí svede do zátěže.

Test tohoto okruhu lze provést velice jednoduše. Nejjednodušší je použít žárovku (např. 12 V, 5 W), na kterou se připájí dráty. Jeden se připojí ke kostře Babetty a druhým se testuje napětí na různých místech. Ideální je začít přímo na alternátoru, pokud zde žárovka svítí, pokračuje se po drátě k vypínači a k jednotlivým žárovkám. Babettu je samozřejmě třeba mít nastartovanou.

Já osobně mám na Babettě vepředu žárovku 6 V 15 W, vzadu dvě žárovky 6 V 5 W, v tachometru 6 V 1,2 W a dále omezovač napětí (viz výš). V předním světle mám (pro sichr) na žárovce na cínovém doteku připájený slabý drátek, který je spojen s přívodem. Vibrace nemají tedy na světlo vliv. V případě prasknutí přední žárovky lze jednoduše drátek přetrhnout a namontovat novou žárovku.

elektrika-2

Žárovka 6V 15W do předního světla (patice P26s)

Možné poruchy:

  • přerušená cívka alternátoru
  • špatné ukostření
  • přerušený drát od alternátoru k vypínači 
  • poškozený vypínač světel
  • špatný kontakt na žárovce (zoxidovaný kontakt, nebo cínový dotek žárovky) 
  • přerušený drát k zadnímu světlu (nesvítí pouze zadní světlo)
  • zkrat mezi drátem a kostrou
  • prasklé žárovky 

 

Okruh zapalování

Tento okruh je trošku složitější. Napájecí obvod se skládá z „napájecí“ cívky (červené), impulzní cívky (žluté), elektronického zapalování (2), zapalovací cívky (3) a svíčky, která zapaluje směs benzínu vzduchu a oleje.

Na „napájecí“ cívce se indukuje napájecí napětí (cca 4 V) pro cívku. Tuto cívku lze zkratovat proti kostře tzv. chcípákem (7). Napětí na cívce klesne a Babetta přestane jet. Tento obvod tedy může být možný zdroj závad. Může se stát, že je tlačítko trvale sepnuto (nebo je někde prodřený drát) a Babetta tedy nejde nastartovat (na svíčce vůbec není jiskra). Dlouhodobým držením tohoto tlačítka např. při jízdě z kopce se může cívka spálit!

Další cívka potřebná pro chod zapalování je tzv. impulzní cívka (žlutá – vede na vstup L řídící jednotky). Ta dává zapalování informaci, kdy je motor před horní úvratí (tzv. předstih) – tedy informaci o tom, kdy je potřeba zažehnout směs. Předstih by měl být 1 – 1,5 mm před horní úvratí. Malý předstih způsobuje pokles výkonu při zvyšování otáček. Malý předstih celkový pokles výkonu a možné přehřívání motoru. 

Nastavení předstihu

  1. Vyšroubujeme svíčku a vložíme místo ní hloubkoměr (posuvku)
  2. Natočíme rotor tak, aby ryska na něm byla zároveň s ryskou na statoru (zaznamenáme polohu hloubkoměru)
  3. Natočíme rotor tak, aby byl píst v horní úvrati (co nejblíž k svíčce)
  4. Rozdíl mezi HU a polohou, kdy jsou rysky proti sobě musí mít 1 až 1,5 mm
  5. Případně doladíme pozici statoru a poté opět překontrolujeme

elektrika-3

Vnitřní zapojení tyristorového zapalování Babetty

Princip zapalování je jednoduchý. Napětí z napájecí cívky je jednocestně usměrněno diodou (D) a poté jde přes kondenzátor ( c ) a zapalovací cívku na zem. Impulz z impulzní cívky sepne tyristor (T), takže se napájecí napětí i napětí z tyristoru uzemní. Na sekundáru cívky se naindukuje vysoké napětí, které je vedeno vn kabelem k svíčce. 

Test napájecí cívky
Zapojíme doutnavku mezi kostru a výstup z napájecí cívky (měříme při odpojeném tyristorovém modulu). Doutnavka musí blikat s otáčkami motoru. Dobrá cívka má mít odpor cca 220Ω (měříme odpojenou cívku mezi kostrou a červeným vodičem).

Test impulzní cívky
Zapojíme doutnavku mezi kostru a výstup z impulzní cívky (měříme při odpojeném tyristorovém modulu ). Doutnavka musí blikat s otáčkami motoru. Dobrá cívka má mít odpor cca 17Ω (měříme odpojenou cívku mezi kostrou a žlutým vodičem).

Test tyristorové jednotky
Zapojíme doutnavku mezi kostru a výstup 15 z tyristorového modulu. Doutnavka výrazně bliká. 

Na tyristorovém modulu můžeme změřit tyto hodnoty:

  • G a L = „nekonečný“ odpor v obou směrech. V případě přerušení diody bude odpor taky nekonečný!
  • G a 1 = „nekonečný“ odpor v obou směrech. V případě přerušení diody, nebo tyristoru bude odpor taky nekonečný! 
  • G a 15 = po nabití kondenzátoru „nekonečný odpor“. V případě přerušení diody, nebo kondenzátoru bude odpor taky nekonečný! V případě zapojení (+) na G a zkratu kondenzátoru se hodnota ustálí. Přepólováním měřáku (-) na G při proraženém kondenzátoru bude hodnota „nekonečná“.
  • L a 1 = Při zapojení + na L bude hodnota jiná než při přepólování. Při měření úbytku napětí by při připojení + na L měla být hodnota cca 0,7 V
  • L a 15 = „nekonečný“ odpor v obou směrech. V případě přerušení kondenzátoru bude odpor taky nekonečný! 
  • 1 a 15 = „nekonečný“ odpor v obou směrech. V případě přerušení kondenzátoru bude odpor taky nekonečný! 

Test indukční cívky
Výstup z cívky přiblížíme k bloku motoru. Při startování by měli být vidět jiskry. Můžeme vložit svíčku a tu opřít tělem o blok motoru. Hodnota odporu mezi svorkami 1 a 15 by měla být pod 1Ω. Hodnota odporu mezi svorkou 15 a vn výstupem by měl být cca 6000Ω. Porucha je jednoznačná pouze při vykazování „nekonečného“ odporu. Porucha cívky není příliš běžná. Častější je porucha vn vedení – připojení vn kabelu do cívky, připojení vn kabelu k „fajfce“, kontakt mezi fajfkou a svíčkou, špatná svíčka.

Test svíčky
Svíčku vyšroubovat z motoru, připojit k výstupu vn z cívky, opřít o motor a zkusit nastartovat. Svíčka musí jiskřit. Ale ani jiskření neznamená 100% správnou funkci. V motoru jsou vysoké tlaky a teplota. Starší svíčka nemusí ve velkých teplotách dávat jiskru.



Napsal Petan před čtyřmi roky v kategorii Babetta 210. Připojeno 94 komentářů.
Přečteno 55620x.

Na programy zde poskytované není žádná záruka na funkčnost (viz licence). Jednotlivé články, stejně jako celý obsah stránek není návodem a slouží pouze k studijním účelům. Zapojení výše mají pouze informativní charakter! Vždy se řiďte originálním návodem k použití! Na elektrickém (vyhrazeném) zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb! Vše tedy děláte na vlastní nebezpečí! Autor stránek nebere žádnou zodpovědnost za případné újmy na zdraví, životě, majetku a jiné!

Některé části textů mohou obsahovat texty, případně obrázky ze stránek Wikipedia a Wikimedia Commons. Tyto části jsou dostupné pod původní licencí Creative Commons.



1 | Venca @ | před čtyřmi roky

nestartuje

zdravím dojel jsem na své babětě do práce všechno v pohodě ale z práce už jsem neodjel zprvu jsem si myslel že mám špatně seřízené trysky či ucpaný karburátor ale nyní o vypadá, protože jsem zjistil že i když to zkouším roztlačovat z kopce že se nerozsvítí ani jedno ze světěl takže to vypadá že bude chyba v elektrice mám jednorychlostní babetu nevíte v čem by mohl být problém? předem díky za ochotu

  • Peťan: Koukni, jestli dává jiskru. Pokud nejdou světla i zapalování zároveň, viděl bych problém v ukostření civek.
  • reagovat

    2 | Zdenek @ | před třemi roky

    Svetla

    Zdravim mam na sve babete 210 problem nastartuju v pohode zapnu svetla a chvíli svítí a občas blikne, čím by to mohlo být děkuji

  • Peťan: Zřejmě někde nějakej špatnej kontakt. Prošel bych spoje drátů (eventuálně prostříknul sprejem na kontakty), vypínač (já ho třeba měl špatnej) a kontakt mezi žárovkou a objímkou. Může tam být malý přítlak, nebo zoxidovanej pól žárovky. Já mám "plusovej" pól žárovky slabým brátkem připájenej přímo k patici.
  • reagovat

    3 | honza @ | před třemi roky

    nestartuje

    Zdravím dojel jsem na babetě 210 a když jsem chtěl odjet už jsem nenastartoval­.Světla při šlapání svítí ale motor nic.Rozebral jsem karburátor a zdá se vše ok svíčka je mokrá,tak tam asi béno jde ,svíčku jsem vyměnil a sem tam jiskru dávala a sem tam né vyměnil jsem i cívku a pořád né a né chytit prosím o nějakou radu jsem už bezradný, předem díky.

    reagovat

    4 | petr oždian | před třemi roky

    proud

    ma babeta stridavy proud ??

  • Peťan: Ano, má
  • reagovat

    5 | Lukas | před třemi roky

    Zkus seridit predstih a projdi kontakty

    reagovat

    6 | petr oždian | před třemi roky

    jak mam vyřešit že babeta přebíjí??

  • Peťan: Babetta nemá akumulátor, takže nemá co přebíjet. Pokud praskaj žárovky, tak si stačí přečist článek výš (část "Světelný okruh").
  • reagovat

    7 | Vladimír Žahour @ | před třemi roky

    Díky

    Zdravím,dělal jsem generálku zakoupené Babetty, včetně laku
    (modrá metalíza),výměny všech šroubů a kabelů. Motorka má ale místo tyristorové jednotky pouze zapalovací cívku se 3 konektory + VN a tak trochu tápu v zapojení. Snad se vše podaří zprovoznit – i díky Vašim stránkám.
    Ale to jsem psát ani nechtěl, především Vám chci poděkovat a sdělit můj obdiv k těmto pečlivě a detailně zpracovaným návodům a popisům.
    Přeji Vám mnoho úspěchů a vždy bezpečnou jízdu!

  • Peťan: Zapalování se zapojuje stejně jako klasický tyristorový modul. G - impulzní cívka (červená), I - napájecí cívka (žlutá), 1 - kostra (bílá). Kontakč 15 zapalování nemá - to vede do cívky, která je uvnitř. Jiinak díky a šťastnou cestu :)
  • reagovat

    8 | Petr | před třemi roky

    praskaji zarovky

    Zdravim, Babinku mam pul roku, najeto prez 2000 bezproble­movych kilomezru, ale vcera mi najednou vyhorely vsechny zarovky a zkousecka ukazuje, ze do zarovek jde 12v pri volnobehu, pri zvysenych otackach i 48 voltu, cim to muze byt? Diky za radu

  • Peťan: Pokud se měří nezatížená soustava, tak napětí může být o dost vyšší. Doporučuju zapojit všechny žárovky a Babettu osadit omezovačem napětí
  • reagovat

    9 | Vladimír Žahour @ | před třemi roky

    Bába jede!

    Zdravím, Bába už jezdí- díky Vámi uváděným hodnotám odporů jednotlivých cívek jsem při proměřování odhalil mizerně zacrimpovaný konektor napájecí cívky, kabelu „chcípáku“ a zapalovací cívky, čímž dostávala skutečně střídavé napětí - tedy někdy ano a někdy ne.

    Ještě jednou díky za pomoc a Vámi tvořené stránky!!!

    reagovat

    10 | Standa Krejčí | před třemi roky

    Blinkry na babetu

    Dobrý den,děda někde sehnal orig. kabeláž s přepínačem s přerušovačem a s blinkry (žárovky 6V 5W).Po namontování a zapojení na externí zdroj jsem zjistil, že blinkry na jedné i druhé straně neblikají současně ale přerušovaně. Podle zapojení přepínače je to správně. Je to tedy možné zapojit na světelný okruh když vzadu odeberu jednu žárovku? Když to sečtu je to cca 26W a to píšete že vydrží. Na schematu pro Babetu s blinkry totiž mají na světla pouze dvě cívky a jedna je samostatná na blinkry. Děkuji předem za odpověď

    reagovat

    11 | Jirka | před třemi roky

    nejde elektrika

    Dobrý den,po 7 letech stání dávám do kupy B 210 a nejde elektrika.Zjistil jsem,že při šlapání se netočí rotor alternátoru,po odkrytování řemenu jsem zjistil,že velká řemenice se sice pootočí,ale ne synchronně se šlapáním,současně s ní i malá řemenice,ale to velké kolo nad malou řemenicí se nepootočí.Může být problém v tom a popř. proč tomu tak je? Děkuji Jirka

  • Peťan: Jestli se netočí alternátor, tak bude problém ve spojkách. Mrkni na článek Spojky na Babettě. Energie od šlapek jde do řadící spojky - tam je unašeč, který by mohl být zalehlý (vyčistit, buben odmastit). Dále řemenem na startovací spojku - ta bude zalehlá. Pomocí stahováku sundat, vyčistit a rozhejbat.
  • reagovat

    12 | Jirka | před třemi roky

    [11] Jirka: Díky,kouknu na to,nečeká na mě nějaká past v podobě vyskočených pérek a něco podobného? :-)

  • Peťan: Nic záludnýho by tam bejt nemělo. Až budeš dotahovat matku na řadící spojce (tu, jak drží plechovej kryt spojky), tak s citem. Vše pořídně odmastit. U startovací spojky nestrhni závit stahovákem. Průžinky by neměly vyskočit.
  • reagovat

    13 | babeta 207 @ | před třemi roky

    babeta 207

    Zdravím mam problém z babetou jiskru hází benzín je nove rozbjehové čelisti i startovací čelisti.Při jízde zacala škubat a pak se zastavila a už nejde nastartovat děkuju za radu :)

    reagovat

    14 | petr | před třemi roky

    Mam ten samej problem. Pri promerovani nikde nebyla elektrika, ale zarovky svitily, zeby nadpozemska sila?

    reagovat

    15 | Marek | před třemi roky

    ?

    Zdravím mám babetu 210 ale má problém se startem když začnu šlapat tak furt nechce chitit svíčku mám n17c a má dobrý stav a fajka by měla být také dobrá svíčka jiskru háže ale často ji musím čistit furt od benzínu,no a když nastartuje tak furt musím přidávat plyn jinak chcípne asi karburátor pravý šroubek mám otočený o 1,5 otáčky ale nevím o kolik mám otočit druhý.Předem děkuji.

  • Peťan: Nastavení karburátoru
  • reagovat

    16 | Honza @ | před třemi roky

    osvětlení

    Zdravím. mám problém s předním světlem u babety. co bych měl udělat, změřit, vyměnit a podobně abych našel závadu a opravil si to?

  • Peťan: Jakej problém? Nesvítí?

    Zadní světlo svítí? Nejprve bych zkontroloval žárovku, pak kontakty ve světle (jestli nejsou zoxidovaný - očistit, stříknout kontaktním sprejem, předpružit). Zkontrolovat ukostření světla! Nějakým měřením bych zjistil jestli jde vůbec napětí do patice žárovky (měřit proti kostřícímu bodu nad motorem i proti kostře ve světle), pokud ne, může být problém ve vypínačí (ale to by nesvítilo ani zadní světlo), pokud ani tam nění napětí, tak bych zkontroloval drát od světla k alternátoru (je na něm jedna spojka). Dál už by moh bejt jen upadlej drát přímo na alternátoru (změřit, jestli z něj jde elektrika), nebo špatnej alternátor.
  • reagovat

    17 | Honza | před třemi roky

    [16] Honza:
    zadní světlo svítí a přední nesvítí no
    díky za radu

  • Peťan: Pokud není elektrika přepojovaná, tak by měl jít přívod do předního světla a pak do zadního. Pokud svítí zadní světlo, tak bude přední žárovka buď prasklá, nebo má špatnej kontakt.
  • reagovat

    18 | Marek | před třemi roky

    prepojenie zapalovania

    Ahoj, dávam do poriadku bratovu babettu, a má tam prepojené zapalovanie na okruh svetiel a vo svetle je další prepínač,už si nepamätá komu to dal opraviť, ani čo mu s tým urobil. Môže sa to takto zapojiť? na zelený okruh svetiel, ktorý prerušil, napojil červený okruh zapalovania, išlo to cez vypínač (druhý vo svetle, jeden je na zapnutie a vypnutie svetiel, a do druheho vypínača priviedol červený okruh z tyristora. Zmením to na pôvodnú inštaláciu podľa schémy, len ma zaujíma či to tak mohlo fungovať. Teraz je babetta rozobratá, a asi ani nešla nakopnúť.

  • Peťan: No, fungovat by to mělo, oba okruhy jsou 6V. Jde o to, že když by se třeba použil chcípák, tak zhasnou světla a může se poškotit vinutí, popřípadě vedení (alternátor jde do zkratu). Stejně jako když by se na špatným místě zkratoval/přerušil okruh světel, tak motor chcípne.
  • reagovat

    19 | Marek @ | před třemi roky

    o

    Ahoj potřeboval bych poradit.Přední světlo mi svítilo i tachometr a najdnou obojí zhaslo prosím o radu děkuji.

  • Peťan: Ze všeho nejdřív bych zkontroloval žárovky. Pokud jsou OK, tak bych zkontroloval, jestli jde napětí do světel - zelenej a žlutej drát. Může být taky problém s ukostřením, takže bych vodivé spoje očistil a nastříkal sprejem na vypuzování vlhkosti/na kontakty.
  • reagovat

    20 | Jozef @ | před třemi roky

    El.skrat

    Babetta 225 parádne beží, ale iba s vypnutými svetlami.
    Keď zapnem svetla ihneď zhasne a už nenaštartuje.
    Prosím Vás, poraďte. Vďaka.

  • Peťan: Opravdu to vypadá na zkrat ve světelném okruhu. Šel bych po drátech (zelený, pak žlutý) směrem od alternátoru. Zkusil bych v předním světle odpojit drát od zadního světla a pak rozsvítit. Pokud motor poběží je prodřenej drát k zadnímu světlu.
  • reagovat

    21 | Jozef @ | před třemi roky

    [20] Jozef: Vďaka Peťan! Hneď ráno to vyskúšam.

    reagovat

    22 | Jozef @ | před třemi roky

    [21] Jozef:

    Cyba odstránená
    vymenený rotor
    vymenená opravou poškodená 2.cievka,
    vymenená opr. poškod. 5 w žiarovka,
    vym.tyristor. zapaľovanie,
    vym.indukčná cievka,
    nastavený predzápal.
    Keď ma niekto podobný problém – SKUTOČNÁ OPRAVA

    Sklepať mezeru elektród sviečky na čo najmenšiu možnú
    vzdialenosť. To je celá oprava.

    reagovat

    23 | petr @ | před třemi roky

    Dobry den.chtel bych se zeptat.moje babeta 210 najednou prestala svitit aji troubit.ja bych rekl ze to bude asi civka, ale nevim ktera.muzete me poradit? Dekuji naschle.

  • Peťan: Světla i klaxon jsou napájeny třemi cívkami v sérii (zelené). Nejdřív zjisti, jestli někde není nějakej studeňák - rozpojenej kabel, zaoxidovanej spoj, upaldlá kostra na alternátoru apod. To bývá častá závada. Vyčištění a prostříknutí kontaktolem určitě pomůže. Pokud ne, tak pípákem změř jestli nejsou přerušený cívky. Odpoj výstup z cívek a měř mezi kostrou a jednotlivejma cívkama obvod.
  • reagovat

    24 | Kamil @ | před třemi roky

    přední LED světlo

    Dobrý den, Petře, ve Vaší fotogalerii máte v předním světle Babety LED osvětlení – je to tak? Můžete prosím prozradit, jak jste to dokázal? Předem moc díky!

  • Peťan: To byl jen takovej pokus. Normálně svítím žárovkou. Byl to vnitřek nějakej starej čelovky jen s předřaným odporem, takže to nakonec shořelo. Pokud by to mělo bejt trvale funkční, tak je nutnej usměrňovač s filtrací a stabilizátor, případně proudový zdroj, který je pro napájení LED vhodnější.
  • reagovat

    25 | Pavel @ | před třemi roky

    Civka

    Ahoj mam problem, babetta mi jede max.35 km/h, karbec cistej, vyfuk vycisten, vse jak ma byt, nekdo mi rekl at vymenim civku a pol zapalovani, tak jsem koupil novy oboji zapojil a babetta mi nechtela chytnout, jiskru davala, pak jsem dal jen civku ze starym polem a nic proste nechytla, po instalaci starych dilu vse bylo jako predtim chytla na slapnuti ale jela 35 max. nevite proc mi nejde z novyma vecma vse mam pripojeno jak ma byt dik za odpoved

    reagovat

    26 | Vlastík @ | před třemi roky

    malý výkon

    Ahoj ahoj,
    kamarád má babetu 210 a nějak valně nejede,motor je OK,karburátor je OK,výfuk čistý,potíž je v elektrice,jiskra je hubená a malá.Pročítal jsem tady fórum a koukal plánky,ale v naší babetě je něco jinak,jen 2 cívky jsou v sérii zelená drát,z toho svítí světla(nijak valně,žlutě)další cívka je s modrým drátem,řekl bych na bzučák a posledná jemně navinutá,červený drát je asi na zapalování.
    Indukční cívku jsme vyměnili,svíčku taky,JTZ je podle měření v pořádkuProsím někdo poradí?
    Díky

    reagovat

    27 | jenda 207 @ | před třemi roky

    Dobrý den mam menši,problem z babetou 207 .Babeta se nechce na startovat když ji na šlapnu tak jenom za blafe (svička jiskru háže) nevíte všem by to mohlo bejt předem děkuji za radu

  • Peťan: A je svíčka mokrá? Jde tam benzín? Může bejt ucpaná tryska, nebo jehlový ventil. A nebo došel benzín.
  • reagovat

    28 | Radek Feitl @ | před třemi roky

    prosim o radu

    mam babetu jawa 207 az do dneska krsne svitila ale bohuzel ted nesviti ani predni ani zadni svetlo myslel jsem ze je to zarovkou ale bohuzel i kdyz jsem koupil nove tak se nerozviti prosel jsem veskere draty a spoje vse v poradku prosim o radu jezdim nani kazdy den do prace a zpet dekuji

  • Peťan: No, pokud to nesvítí, tak zřejmě bude někde nějakej problém. Zkus ten návod s tou žárovkou (viz výš). Zjistíš, kde napětí ještě je a kde už ne. Tam bude zřejmě porucha. Může to být špatný vypínač...a nebo alternátor. To se takhle na dálku zjištuje špatně, protože mám momentálně věšteckou kouli v leštírně.
  • reagovat

    29 | petr | před třemi roky

    [28] Radek Feitl: ahoj radku,mam stejny problem,mne to akorat jenom zhavy a nic.kdyby se ti to povedlo vyresit tak napis.dik

  • Peťan: To budeš mít někde nějakej přechoďák. Žhnou všechny, nebo žhne pouze přední a ostatní svítí? Pokud pouze přední, tak bude problém na kontaktu objímka-žárovka (většinou je zoxidovanej cínovej dotek žárovky). Pokud žhnou všechny, tak máš buď alternátor špatně ukostřenej, nebo je špatnej spoj na drátu. Jsou tam fastony (autokonektory) - stačí rozdělat, stříknout kontaktolem, spojit a svítíš.
  • reagovat

    30 | jenda 207 | před třemi roky

    jo benzin tam je novej a a nadrž vyčistěna trisky jsme čistily ale jestě na to mrknem děkuji

    reagovat

    31 | EBE | před třemi roky

    dotaz

    Babeta 210 nechce jít do otaček přiblibžně do polo viny jde dobře i dobře chytákdyž se víc přidá tak vynechava,nemáš stín skušenosti

    reagovat

    32 | Ruda @ | před třemi roky

    dotaz

    na babette 210 při rosvicení světel jde motor nepravidelně a nejde do otáček. Prosím poradte. Děkuji.

    reagovat

    33 | jenda 207 | před třemi roky

    DOTAZ

    Dobrej prosim vas nevíte někdo jak dlouho muže trvat vybrus valce třeba u odborníka nebo jak dlouha to tak trva takovej vybrus předem dekuji

    reagovat

    34 | Pepa | před třemi roky

    Zdravim mam babettu 210 – mam problém se žárovkama když nastartuji a rozsvítím přední světlo po pridani plynu mi shoří žárovka už jsem tak odrovnal 5 žárovek prosím o radu co s tím

    reagovat

    35 | Pepa | před třemi roky

    [25] Pavel: Zkus natankovat na jiné benzínce taky mi to dělalo když jsem tankoval na jedné nejmenované benzince zkusil jsem na jiné a problém zmizel =)))

    reagovat

    36 | Roman | před třemi roky

    Nazdar

    čauko. Aké káble si mám pýtať v obchode keď chcem robiť o elektrinky ? …ďakujem

  • Peťan: Ideálnlně nějaký lanka. Stačí obyčejný CYA cca 1 - 1,5mm2.
  • reagovat

    37 | Roman | před třemi roky

    [34] Pepa: Nemyslíš, že by to mohlo byť tým, že ti ide do nich priveľa šťavy ? Asi by som skúsil na tvojom mieste obmedzovač… Ale nechám to na odborníka..

  • Peťan: Přesně jak říkáš. Od toho je Omezovač napětí.
  • reagovat

    38 | bobo @ | před třemi roky

    stahnutí rotoru 207

    Dobrý den,jak prosím stahnu rotor na zapalovíní na B 207.děkuji

    reagovat

    39 | marek | před třemi roky

    stabko

    [7] Vladimír Žahour: mam stabilozator ale ked ho mam tak svetla odu ale klakson ne
    Diki

    reagovat

    40 | Josef | před třemi roky

    Dobrý den.
    Koupil jsem před pár dny starší Babettu 210. „Cukala“ za jízdy" – bylo nutno vyčistit kohout nádrže – závada odstraněna. Poté mi vždy při zastavování již za jízdy „chcípnul“ motor, po chvilce šla na stojanu našlápnout a jelo se dál – odstraněno vyčištěním karburátoru. Nyní jede v pohodě, pokud zastavím třeba na semaforech, běží v pořádku dále na volnoběh a bez problému zase rozjedu. Pokud ji však definitivně zastavím „chcípákem“, nemohu ji už na stojanu našlápnout, ale rozšlapáním za jízdy zase naskočí a jedu bez problémů dál. Nevím si už rady, poradí někdo ? Děkuji.

  • Peťan: Zkusil bych vyměnit svíčku. Někdy se stává, že když je horká tak hůř dává jiskru.
  • reagovat

    41 | jirka @ | před třemi roky

    zdravim mam babettu 210 a gdys je studena tak jede a kdys se ohreje tak pri malich otackach chcipa a us nejede muze to bit zapalovaci civka Dekuji

    reagovat

    42 | michal @ | před třemi roky

    babeta 210

    mám problém při jízdi se zaplím světlem dkyž světlo je vyplé tak babeta jede v poho ale jak ho zapnu začne cukat díky za radu

  • Peťan: Viz komentář č. 20
  • reagovat

    43 | jirka @ | před dvěma roky

    spojka

    U jednorychlostní babety jsem si nechal nalepit komplet spojkové obložení,Po sestavení se mě neustéle točí zadní kolo i na volnoběh.Neměl jsem to nové nalepené obložení zbrousit. Babeta je neustále v záběru a jak ji dám dolu ze stojánku tak chcípne.

    reagovat

    44 | Radek @ | před dvěma roky

    [43] jirka: Lehce bych je obrousil a mělo by být po problému.

    reagovat

    45 | Radek | před dvěma roky

    babeta 207

    Poradí někdo mám babetu 207 jiskru hází ale nechce chytit co stím dík.

    reagovat

    46 | joska @ | před dvěma roky

    babeta207

    [45] Radek: řešil jsem podobný problem radili mi v servisu záklaní věci:1.pozor na jiskru krátká namodralá dobrý , ale dlouhá oranžová prý špatná svíčka pod tlakem nechytá??Vyře­šiljsem prosichr novou svíčkou stará zbyla do rezervy.Za 2.vezmi malou stříkačku a sříkni benzín přímo do sání karburátoru k jehle zjistíš ,když to chytne,že je problém v karborátoru.Já se po tomhle dostal alespoň kousek dál, ale pořád v tom lítám.Omlouvám se ,pouze za základní rady ,ale vidím ,že zatím nikdo nezabral tak snad Ti to trochu pomůže.

    reagovat

    47 | stan4d | před dvěma roky

    babeta 215

    ahoj,dávám do kupy babetu,nejdřív jela ale pak začala postonávat,tak jsem koupil novou svíčku a rozjela se hned,ale tak po 5 km najednou zničeho nic,přestala ject,ani neškytla,prostě jak když otočim klíčkem a vůbec nejde elektrika,a když přestala ject tak byl na triskách jakoby bílej popílek,v elektrice se vůbec nevyznám,tak jsem překobntroloval dráty ale závadu nenašel,co stim muže být?

    reagovat

    48 | Jakub Čermak | před dvěma roky

    babeta 207

    Zdravim rad bych radu v otazce: moje babina jede suprove ale jen se zhasnutymi svetli.Pokud svetla sviti na rocinkach a z kopce pri vyzsich otackach se jakoby v prerusovanych intervalech dusi a kdyz pote dojde na vyjeti mirneho kopce chcipne a slus.Trva pak nejakou chvili nastartovat.Jsem amater a i kdyz sem ji po zakoupeni sam ozivoval a jiz dokonce mnenil motor elektrina je pro mne spanelska vesnice.Predem diky za rady.

    reagovat

    49 | Jakub @ | před dvěma roky

    dotaz

    Dobrý večer měl bych takový menší dotaz. Při nastartování babety 210 se babeta rozběhne v úplném pořádku, i se zapnutými světly, ale po ujetí pár metru babeta začne habrovat a tlumí se do takové fáze, až se vypne úplně, ale po vynutí světel jede zas dál na plný výkon. Proto můj dotaz směřuji k mému problému zda nevíte čím by to mohlo být? Předem díky, a přeji hezký večer.

    reagovat

    50 | zimcik vlastimil @ | před dvěma roky

    přední světlo 210

    Dobrý den,mám problém málo mě svítí přední světlo. Nová žárovka bez zlepšení. Poradi mě někdo?
    Moc děkuji zimir

    reagovat

    51 | zdenek @ | před dvěma roky

    přední světlo u 210

    Dobrý večer,mám taky tento problém s předním světlem. Nevím co s tím udělat. Poradí někdo co s tím. Díky za odpověď. Zdeněk.[50] zimcik vlastimil:

    reagovat

    52 | Bob | před dvěma roky

    Někdy se vyplatí vyčistit nádrž.

    reagovat

    53 | Milkaaa | před dvěma roky

    Teplá nejede

    Zdrávím,babetta 210,normálně nastartuje,jede tak 1–2 Km potom chcípne,dál nejede. Nastartovat jde,ale zase ihned chcípne. Svíčka nová,karburátor vyčištěný,nový benzín.
    Děkuji za odpověď.

    reagovat

    54 | Děda | před dvěma roky

    Neháže jiskru všechny cívky mam nové impulsní cívka je taky nová a nepřerušuje mohl by mi prosím někdo poradit proč? předem děkuji za odp.

    reagovat

    55 | Ondra @ | před dvěma roky

    Baterie na Babettce

    Čau draci a dračice chci si na Babettce udělat bateriove zapalovani nemáte někdo zkušenosti nějakou radu popřípadě schémata Děkuji mnohokrát a přeji hodně úspěchů a mnoho kilometrů bez problémů.

  • Peťan: Tohle je podle mě blbost. Krom toho, že s sebou budeš tahat startér a akumulátor (u kterýho je potřeba domyslet dobíjení), tak to nemá žádnej rozumnej smysl.. Babetta se zas tak těžko nestartuje, aby potřebovala startér.
    PS.: Nechci ti to rozmlouvat. Pokud se ti to podaří, rád se kouknu na výsledek.
    PPS.: Nejjednodušší by bylo přes volnoběžku "připojit" startér ke startovací spojce
  • reagovat

    56 | Vojta @ | před dvěma roky

    nehazí jiskru

    dobrý večer, dnes nastal problém u Babetty, svářeli jsme na babetě držák. Odpojili jsme tyristor čtyři dráty červený, žlutý, býlí a modrý, ale nechali jsme ho na babettě po zavaření babetta jela problikávalo přední světlo zkusil jsem proměřit kostru kostra nepřeváděla kabel byl zlomený vyměnili jsme kabel natočili babeta po chvíli chcípla a už nehodila jiskru mohlo by to být tím svářením nebo je v tom něco jiného tipuji na tyristor do něj proud jde ale ven modrým už nic nevychází nebo by mohl být problém v snímači otáček ? Děkuji za rady a odpovědi

    reagovat

    57 | Vojta | před dvěma roky

    [56] Vojta:
    Jedná se o babettu 207

    reagovat

    58 | Vojta | před dvěma roky

    [56] Vojta:
    Jedná se o babettu 207

    reagovat

    59 | marek @ | před dvěma roky

    zdravím, na babetě 210 mam obrovský problem, babeta krasně nastartuje hodi jedničku dvojku vytahnu to na neuvěřitelných 20km/h a nejde dál může být problém někde v elektrice?
    Díky moc za jakekoliv info

    reagovat

    60 | petr @ | před dvěma roky

    vsechno

    [59] marek: mel jsem obe dve, jednorychlo a dvourychlostni. A musim konstatovat, ze Babeta je z jine galaxie. Bud jezdi bez udrzby dva roky, nebo vyzaduje peci stale. Dokonce nekdy si postavi hlavu a nejede i po vsech ukonech udrzby a drobnych oprav.
    Postup jak ji rozchodit kdyz je mechanicky v poradku.
    Projed cely retezec, ktery zacina vikem u nadze a konci vyfukem.
    Vycistit nadrz, sitku a ventil.
    Vycisti karbec trysky plovakovy ventil.
    Protahni vyfukove potrubi a hlavne tlimic v zadni casti vyfuku.
    Ten vytahni kdyz povolis 10 matku na tom zavitu uprostred.
    Zkontroluji svicku, muze tam byt kovova hoblinky a ta dela zkrat pri ruznych otackach, pkkud je zkrat totalni tak ji nenstrtujes.
    Kabel ke svicce a fajfku dotahni do tech zavitu u civky a fajfky, pripadne ho i vymen. Zasmrdlej s fastonama na tyristrove krabicce. Fastony jsou i ploche nastrkovaci sponky u ruznych kabelu, zkontroluj oxidaci, jestli vedou proud.
    Od plynoveho lanka se mrkni na jeho zdvih po odsroubovani krytu sani.
    Profouknia zkontrluj cistic vzduchu.
    O predstihu toho u babety moc nevim, protoze jezdila stejne tak i tak kdyz jsem se ho pokousel nastavit pootocenim magneta. Ne samozrejme za hranice zdvihu, coz z tovarny ani na 7 mm vule ani nejde.
    Shrnuti. Ma prd vykon a pak fak zalezi na vsem.
    Je to ale hezky konicek, vsechno namaz, rozbehovy retez, hlavni, kola, bycha na pakny trada, to zvladnes. Ahoj petr

    reagovat

    61 | tomáš @ | před dvěma roky

    bab 210

    Zdravim, babeta háže jiskru ale nechce chytit. Předstih je nastaven, cívky v pořádku ale prostě ani neškytne. Neměl by někdo nápad čím by to gmohlo být? Někde jsem četl že by to mohlo dělat i špatné gufero u klikovky.

  • Peťan: Je mokrá svíčka? Mrkni na Opravu Babetty
  • reagovat

    62 | berda | před dvěma roky

    Světla svítí extrémně málo

    Zdravím všechny zdejší machry, mám problém, na B210 (verze se dvěma cívkami pro osvětlení a třetí samostatnou pro klakson") mi téměř nesvítí světla. Žárovky jen žhnou. Na jednotlivých cívkách při volnoběhu a zapnutých světlech je jen 1,3 V na každé cívce. Když odpojím přední žárovku, zadní světlo svítí celkem obstojně. Mám podezření na zkratované závity cívek.
    Potřeboval bych zjistit ohmický odpor cívek a případně napětí naprázdno na jednotlivých cívkách při volnoběhu.
    Najde se tu někdo kdo mi pomůže?

    reagovat

    63 | Martin @ | před dvěma roky

    doutnavka

    Zdravím a mám dotaz
    popisovaná doutnavka pro zjišťování závady zapalování je běžná zapojená mezi kontakty, nebo je myšlen ten přípravek co popisuje dílenská přiručka? A neví někdo jaké je v té zkoušečce zapojení?

    reagovat

    64 | lukasko @ | před dvěma roky

    elektrika 207 210

    dobrypasuje elektrika y 207 na 210?

    reagovat

    65 | Venda @ | před dvěma roky

    CHcípák

    zdravím mám takový problém.
    babettu nastartuju jede ok a pak jakoby přestala dávat jiskru, pomačkám chcípák a zase jede.
    Může mi někdo poradit jak závadu odstranit.
    Ve chcípáku asi problém nebude měl jsem ho už třikrát rozdělanej. řekl bych že to dělá čímdál častěji.
    předem díky

    reagovat

    66 | jan | před jedním rokem

    Zdravím prosím pěkně nesvitimi zadní svetlo mam typ 207. r.v. 1979 nevim si rady s díky celého týmu Honza

  • Peťan: Není prasklá žárovka? Jinak část "světelný okruh", druhý odstavec.
  • reagovat

    67 | honza @ | před jedním rokem

    babeta 207

    Zdravim,koupil jsem Babetu,aby jsem mohl jezdit do garaze 3km.Bohuzel vice jsem na na ni naslapal nez najel-Dal jsem ji do GO opravy v Plzni za cca 5000kc,ale porad nejede.Na volnobeh nastartuji,ale do otacek nejde.Karburator to neni.Poradte.\diky

  • Peťan: Jak víš, že to není karbec? Zkus oprava Babetty
  • reagovat

    68 | Rosťa @ | před jedním rokem

    Rotor dynama

    Ahoj, prosím Tě, pro stažení rotoru dynama je potřeba nějaký speciální stahovák, nebo je na to nějaký fígl? Moje stahováky se nevejdou háčky do štěrbiny pod rotorem, tak se raději ptám, než si něco svařím … Díky Rosťa

    reagovat

    69 | KALIMERO @ | před jedním rokem

    ROTOR

    [68] Rosťa:

    [68] Rosťa: ROTOR JE POJIŠTĚN ŠROUBEM M5.PO JEHO VYŠROUBOVÁNÍ SE DO ROTORU ŠROUBUJE ŠROUB M8 A JEHO DOTAHOVÁNÍM SE ROTOR SESUNE S KUŽELU KLIKOVKY.ŽÁDNÝ STAHOVÁK NENÍ POTŘEBA.ASPOŇ NA B 207 TO TAK JE.U B 210 SI NEJSEM JISTÝ.

    reagovat

    70 | jirka @ | před jedním rokem

    nehazi jiskru

    Zdravim svagr mi vyvenoval loziska v prevodovce na babete 210 pak to slozil a nakopnul a slapala jak ma ale druhy den uz nejde a ani nehazi jiskru nevite co to muze bejt moc nutne dekuji

    reagovat

    71 | Martin @ | před jedním rokem

    dobrý den mám dotaz mám babettu 207 a za studená špatně startuje a střílí do karburátoru ale jak je motor teplý tak to je plynulí může mít na to vliv špatný předstih ? inak je po GO Nové ložiska gufera výbrus klika

    reagovat

    72 | Pavel @ | před jedním rokem

    dobrý den sháním hnací kolečko rychloměru na babetu 210 m ..telefon :606047550

    reagovat

    73 | Lada Hal. @ | před jedním rokem

    elektrika na babetě

    59]Problém může spočívat v zaneseném-zakarbonovaném výfuku,zkontrolovat a vyčistit,případně snížit jehlu šoupátka.Je to jedna z možných příčin,další příčina může být ve studeném spoji.

    reagovat

    74 | Lada Hal. @ | před jedním rokem

    elektrika na babetě

    [65] Venda: Příčina závady může spočívat v ucpaném kohoutku nádrže,zkus vyčistit a další možnost zakarbonovaný tlumič výfuku,opět nutno vyčistit

    reagovat

    75 | pitris @ | před jedním rokem

    nesvítí

    Zdravím.Nesvítí mi babeta.Multimetr mám.Spínač světel ok.Nevim,jak měřit napětí na cívkách.Jsem na elektro tupec.Z cívky vede do spínače světla drát.S kostrou mi ukazuje odpor.Je to normální?Jeden měřící kabel mám na cívce,druhej na kostře.Klakson troubí.

    reagovat

    76 | Tomáš V. @ | před jedním rokem

    nedává jiskru

    Zdravím předělávám motor 250 na zapalování z babety ,Součástky mám všechny nové,cívka proud dává asi to nepřeruší snímač ,po smontování to házelo jiskru pěknou a velkou 10krát sem šlápnul a10krat hodilo a ted nic ,neví někdo jat přesně proměřit jestly je ten snímač ok.

    reagovat

    77 | Jiří P. | před dvanácti měsíci

    Světla Babetta 210

    Dobrý den, mám takovej problém svítí mi zadní světlo i světlo tachometru. Pokud tam připojim přední světlo tak nesvítí nic. Nevíte čím by to mohlo být? Děkuji za odpovědi.

    reagovat

    78 | honays @ | před desíti měsíci

    elektro problém

    Zdravím,dostal jsem Babetu a mám problém s elektrikou,Babeta jede v pohodě,ale jak se rozsvítí světlo tak okamžitě chcípne
    , a nejede,bez světla vše v pořádku.Děkuji předem za radu.

  • Peťan: Zřejmě bude někde zkrat, nebo něco špatně zapojenýho... Takhle od stolu moc poradit nejde. Nezbývá než okouknout dráty, jestli jsou všechny správně zapojený a nepoškozený.
  • reagovat

    79 | Vladimír | před osmi měsíci

    led světla

    Zdravím
    Nezkoušel někdo dát dopředu LED světlo? Smozřejmě s nutnou regulací.

    reagovat

    80 | Ondra @ | před osmi měsíci

    PA 80 Diamon

    Dobrý den,
    máme takový problém s motorem, použitým v pohonu různých zahradních zařízení. Je to PA80 Diamon. Jde o to, že nám byl předán stroj s tím, že nechytá ať zjistíme čím to je. Proměřili jsme hodnoty dle návodu. Zjistili jsme, že zřejmě nedává napětí zapalovací cívka, která je v našem případě integrována v těle tyristoru, takže ze čtvrtého vývodu už je jen kabel s fajfkou. Tyristor jsme koupili nový, namontovali a stroj opravdu chytl a běžel. Seřídili jsme karburátor, ale občas kolísali otáčky a po nějaké době na vonoběch i chcípl. Tak jsme to ladili a nechali motor běžet. Ještě několikrát jsme ho chcípli a zase nastartovali, vše se zdálo v pořádku. Po asi 15tém startu jsme motor chcípli chcípákem (zkratovačem) a už nenastartovali. Vše jsme opět proměřili a opět byl tyristor nějakým způsobem zničený. Tak jsme stroj rozebrali a na impulzní cívce se nám nelíbilo jak je černá a popraskaná (vypálená), hodnoty nesouhlasili. Tak jsme impulsní cívku vyměnili za novou, nový tyristor a motor stejně už nenaskočil. Nevíme si rady a oprava a nákup dílů už začaly být drahé. Prosím o nějakou radu jak postupovat. Mě osobně se zdá, že motor začne dávat velké napětí a vždy něco vypálí. Nevím jak funguje regulace. Je možné že začne dávat větší napětí, chcípákem zkratuju a to ublíží nějakému zařízení? Díky Ondra

    reagovat

    81 | Petr | před sedmi měsíci

    Blinkry

    Můžu dát na babetu 210 zadní blinkry ? I když to není od výrobce udělané ? nebudu mít problém s policii ?

  • Peťan: Vše co není homologované pro vozidlo by na něm nemělo co dělat. Takže asi tak...
  • reagovat

    82 | Petr | před sedmi měsíci

    Babeta z kopce

    Ještě mám dvě otázky . Z kopce dolů se mi zdá ,že babeta 210 se přetáčí až 45 km a dusí, tak vždy zmáčknu chcípák a tak sjedu ten kopec pod kopcem zase přidám plyn. Nemůže se tahle zadřít píst ?
    Druhá otázka jezdím s babetou 210 až 20– 30km cesty a kolikrát už babeta chcípne .Po chvíli zase nastartuji a jedu. nezadírá se píst takhle ! Děkuji za odpovědi

    reagovat

    83 | Zdeněk @ | před šesti měsíci

    osvětlení

    Ahoj, potřeboval bych radu.Mám Babettu 210, do nedávna vše fungovalo,ale z ničeho nic přestaly svítit jak přední,tak zadní světlo.Žárovky jsou dobré, klakson troubí i když spíš jen tak sýpe, ale to už dělal předtím.Jinak Babeta jede v podstatě bez problémů i když , když jedu kolem 45km/h a víc tak jakoby na pár vteřin vynechávala, nebo prostě ztrácela výkon.
    Můžete mi prosím poradit čím by to tak asi mohlo být ?
    Spínačka na světla ?

    Díky

    reagovat

    84 | zdeněk | před šesti měsíci

    Tak jsem na to přišel, teda myslím na ty světel, byl upálený drátek v přepínači, co se týče kolísání výkonu zatím nevím. Vše jsem důkladně čistil a přetěsňoval.

    reagovat

    85 | stefan | před šesti měsíci

    inducka

    Rozobral som babetu 210 a nebolatam indukcna cievka. Fajka od sviecky bola zapojena do takej majej krabicky,co ta isli aj ostatne draty.Treba ta dat aj inducku?

    reagovat

    86 | Jarka Petřikova @ | před šesti měsíci

    nesvíti světla obe

    dobrý den babeta natartuje ale světla se nerosvítí jinak žádný jiný problém

  • Peťan: Tak to je dobrý vědět... A jaká je otázka? 8)
    Přečti si článek (zejména část "Možné poruchy") a pak případně koukni na komentář č. 83 a 84...
  • reagovat

    87 | Jarka Petřikova @ | před šesti měsíci

    jak se to dá opravit dik za odpověd

    reagovat

    88 | Jarda @ | před čtyřmi měsíci

    207-300 nestartuje

    Ahoj,
    Uz zacinam byt trochu zoufaly :-). Babetta stala cca 10 let v garazi. Prevezl jsem ji, lezela bohuzel na boku. Nejaky olej vytekl, jinak nic viditelneho. Dal jsem novou civku, kabel, fajfku, svicku. Svicka je pri rozslapavani mokra. Novy olej, gufero u spojky, spojka odmastena. Pist se v poho 0ohybuje. Vyfuk je sundan. Karburator nekolikrat vycisten, dana nova tesneni. Novy kohoutek u nadrze. Nadrz byla odreznuta, novy benzin. Predstih jsem taky steloval. Svetla pri rozslapavani sviti obe. Kontakty u tyrystoru jsem cistil. Bohuzel babca ani neskytne. Netusite? Krome rozpuleni motoru a znovuslozeni me uz nic nenapada :-(..

    reagovat

    89 | Míra @ | před dvěma měsíci

    207

    Ahoj
    Babetta 207 jde nastartovat běží vše ok ale světla nejdou žárovky sou v pohodě kde mám hledat jádro problému?
    Díky za radu

    reagovat

    90 | Adam @ | před měsícem

    207

    Ahoj, moc děkuji za schéma :) vše funguje :)

    reagovat

    91 | Adam | před měsícem

    [89] Míra:

    proměř světelné cívky ! měl jsem je taky špatné…

    reagovat

    92 | Sasan | před šesti dny

    Přechodový odpor

    [50] zimcik vlastimil: Mrkni na ukostření světel, může tam být přechodový odpor

    reagovat

    93 | Sasan | před šesti dny

    jestli dává svíčka jiskru

    [88] Jarda: vyndej svíčku z hlavy válce a zkus, jestli dává jiskru. Pokud ne, projdi si všechno od elektriky od začátku, může to být nějaká pitchovina. Svíčka je kompatibilní? Tyristor je nepoškozený? Stalo se mi, že byl prasklý, i když je to pevný umělohmotný monolit. Může za to třeba proražený kondík.

    reagovat

    94 | Lukáš1 | před pěti dny

    svíčka nedává jiskru

    Mám problém babeta 207 nedává jiskru ,koupil jsem novou cífku i fajku. Nevím si rady

  • Peťan: OMG, tak si přečti ten článek tady! Je tu návod co změřit. Všechno je tu přece napsaný. Jak já mám vědět, co s tím je, když ani nenapíšeš co si měřil, pokud tedy vůbec něco... Co svíčka, co chcípák? No? Koukni se třeba na komentář výš.
  • reagovat

    Připojte váš komentář!

    * Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.
    Autor stránek odpovídá vždy do komentáře.
    Nevhodné komentáře budou mazány, případně udělen BAN na IP!