Bylo třeba se do toho pustit. Babetta nutně potřebuje nějaký ty poníky navíc… kdyby poníky, ono by stačilo i pár želv.
Po nějaké době jsem se pustil do vyčistění jak karburátoru, tak hlavy válce a všeho okolo.
Zakarbonovanej píst
Nejdřív jsem oddělal vn kabel, svíčku zatím nechal. Pak už stačilo odšroubovat čtyři matky a bylo to. Hlava šla v pohodě stáhnout ven.
Po oddělání hlavy se objevil strašný pohled. Hlava i píst byly zakarbonovaný a zasviněný od oleje.
Hlava
Zakarbonovaný píst
Detail
Přišlo na řadu čištění technickým benzínem a jemným kartáčkem (plastovým, ne ocelovým). Výsledek vypadal nějak takhle:
Čistej píst
Po vyčištění hlavy se na ní objevili nějaký důlky. Pravděpodobně je způsobila rozbitá svíčka – upadl kus keramiky a píst to zkusil protlačit ven 😐 Nebo do toho nějakej vocas bouchal kladivem. A nebo…viz komentáře.
Díry v hlavě – „malou díru v hlavě mám…“
No, pak už jsem to jen dal do kupy. Pozor na ty gumové hadičky, ať je nezlomíte (jsou celkem křehký). Je potřeba aby přesně doléhaly na misku u karburátoru – slouží k odvedení přebytečného benzínu, aby nestékal po motoru.
Stejně rozbouchanou hlavu mám na bábě i já.:-D
Ja sem sundal i tu druhoučást abych se podíval zda li je v pořádku těsnění pod hlavou.No a už to nemužu dát spatky pokaždé se mi ta hlava sekne o válec a už stim ani nehnu! nevim co stim. Za radu děkuji.
[2] MARTIN: Ale ja mam sundanou i tu druhou část hlavy,takže mi celej píst kouká.Pak už je jenom ojnice a kliková hřídel.
[3] MARTIN: Nasadit vám to nejde nejspíš protože tam sou pístní kroužky (2) který se musej zamačknout do pístu a zámečků v něm.A po té opatrně nasouvat válec na píst aby se ty kroužky nepolámaly a nezničily tak vnitřek válce.
Dnes jsem opět nasazoval hlavu. Nejdřív jsem nasadil pístní kroužky a pak začal nasazovat hlavu. Kroužky jsem nejdříve zmačkl prsty a pak natlačil hlavu. Ale pak se to zaseklo. Musel jsem si pomoct paličkou. Nakonec jsem to doťukal. Jenže píst se pak v hlavě nepohyboval.Tak jsem to po chvíli boje sundal ale popradkali mi ty kroužky.. Nevím co dělám blbě. Ještě bych.. že když jsem to provedl nevěděl jsem, že v těch drážkách pro ty kroužky jsou nějaký zámečky.. Asi proto mi to nešlo..
cavte,mam problem,babetu som nedavno vycistil od karbonu,dal nove piestne kruzky a v podstate slape normalne ale po case jazdenia ked zastavim alebo uberiem plyn tak pocut taky zvuk v motore ako ked pustite v starom aute rozmrazovac predneho skla,proste ako keby tam bol ventilator a fukanie vzduchu..co to je?? moze sa stat ze som si nevsimol a pri zasuvani kruzkov sa zlomil kruzok a teraz to tam beha zlomene??? nerobilo mi to predtym tak neviem co sa deje…jedinu upravu mam zrezane koleno vyfuku.VDAKA za pomoc
a este rozobral som valec a bolo v nom aj na pieste cierny olej…moze tam byt olej?? kruzky su ok,tesnenia tiez…
Zdar k čemu jsou ty černý trubičky na tom obrázku jak máš v hlavě svíčku (na kraji hlavy)mě s toho vychází trochu kouře ale jen minimum tak jestli to je njáké chlazeni a myslím že do nich jde narmat njáký teploměr a ukazuje to teplotu válce.
Ty ďůlky v hlavě znám, stane se to když se vám rozsype ložisko a kulička se zatoulá do válce. Kupodivu i v tomhle stavu Babettka jede dál 😀