Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Čištění hlavy válce

9

Bylo třeba se do toho pustit. Babetta nutně potřebuje nějaký ty poníky navíc… kdyby poníky, ono by stačilo i pár želv.
Po nějaké době jsem se pustil do vyčistění jak karburátoru, tak hlavy válce a všeho okolo.

Zakarbonovanej píst

Nejdřív jsem oddělal vn kabel, svíčku zatím nechal. Pak už stačilo odšroubovat čtyři matky a bylo to. Hlava šla v pohodě stáhnout ven.

Po oddělání hlavy se objevil strašný pohled. Hlava i píst byly zakarbonovaný a zasviněný od oleje.

Hlava

Zakarbonovaný píst

Detail

Přišlo na řadu čištění technickým benzínem a jemným kartáčkem (plastovým, ne ocelovým). Výsledek vypadal nějak takhle:

Čistej píst

Po vyčištění hlavy se na ní objevili nějaký důlky. Pravděpodobně je způsobila rozbitá svíčka – upadl kus keramiky a píst to zkusil protlačit ven 😐 Nebo do toho nějakej vocas bouchal kladivem. A nebo…viz komentáře.

Díry v hlavě – „malou díru v hlavě mám…“

No, pak už jsem to jen dal do kupy. Pozor na ty gumové hadičky, ať je nezlomíte (jsou celkem křehký). Je potřeba aby přesně doléhaly na misku u karburátoru – slouží k odvedení přebytečného benzínu, aby nestékal po motoru.

  1. Martin Martin

    Stejně rozbouchanou hlavu mám na bábě i já.:-D

  2. MARTIN MARTIN

    Ja sem sundal i tu druhoučást abych se podíval zda li je v pořádku těsnění pod hlavou.No a už to nemužu dát spatky pokaždé se mi ta hlava sekne o válec a už stim ani nehnu! nevim co stim. Za radu děkuji.

  3. Peťan: Jak se hlava sekne o válec? Nemáš fotku? Zřejmě nemáš válec až uplně na doraz u motoru. Nesundával si ještě píst? Musí bejt šipkou dolu. Jestli máš válec správně nasazenej, tak z něj píst moc nevystupuje (2. obrázek od konce). Pak je potřeba hlavu nasadit přesně aby zapadnul do tej drážky/na to osazení
  4. MARTIN MARTIN

    [2] MARTIN: Ale ja mam sundanou i tu druhou část hlavy,takže mi celej píst kouká.Pak už je jenom ojnice a kliková hřídel.

  5. Martin Martin

    [3] MARTIN: Nasadit vám to nejde nejspíš protože tam sou pístní kroužky (2) který se musej zamačknout do pístu a zámečků v něm.A po té opatrně nasouvat válec na píst aby se ty kroužky nepolámaly a nezničily tak vnitřek válce.

  6. Martin Martin

    Dnes jsem opět nasazoval hlavu. Nejdřív jsem nasadil pístní kroužky a pak začal nasazovat hlavu. Kroužky jsem nejdříve zmačkl prsty a pak natlačil hlavu. Ale pak se to zaseklo. Musel jsem si pomoct paličkou. Nakonec jsem to doťukal. Jenže píst se pak v hlavě nepohyboval.Tak jsem to po chvíli boje sundal ale popradkali mi ty kroužky.. Nevím co dělám blbě. Ještě bych.. že když jsem to provedl nevěděl jsem, že v těch drážkách pro ty kroužky jsou nějaký zámečky.. Asi proto mi to nešlo..

  7. karol karol

    cavte,mam problem,babetu som nedavno vycistil od karbonu,dal nove piestne kruzky a v podstate slape normalne ale po case jazdenia ked zastavim alebo uberiem plyn tak pocut taky zvuk v motore ako ked pustite v starom aute rozmrazovac predneho skla,proste ako keby tam bol ventilator a fukanie vzduchu..co to je?? moze sa stat ze som si nevsimol a pri zasuvani kruzkov sa zlomil kruzok a teraz to tam beha zlomene??? nerobilo mi to predtym tak neviem co sa deje…jedinu upravu mam zrezane koleno vyfuku.VDAKA za pomoc

  8. karol karol

    a este rozobral som valec a bolo v nom aj na pieste cierny olej…moze tam byt olej?? kruzky su ok,tesnenia tiez…

  9. Peťan: Napadá mě, jestli tam máš správný kroužky. Vyrábí se 9 druhů (39mm až 41mm) podle výbrusu. Pak jestli něco není s ložiskem na klikovce? Taky si měnil? Jinak, do motoru jde benzín s olejem, takže se tam olej asi někde bude vyskytovat.
  10. Marek Marek

    Zdar k čemu jsou ty černý trubičky na tom obrázku jak máš v hlavě svíčku (na kraji hlavy)mě s toho vychází trochu kouře ale jen minimum tak jestli to je njáké chlazeni a myslím že do nich jde narmat njáký teploměr a ukazuje to teplotu válce.

  11. L.G. L.G.

    Ty ďůlky v hlavě znám, stane se to když se vám rozsype ložisko a kulička se zatoulá do válce. Kupodivu i v tomhle stavu Babettka jede dál 😀

Napsat komentář: L.G. Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *