Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Čistění karburátoru

4

Protože se mi zasekával plovák a sem-tam mi vytékal benzín, rozhodl jsem se vyčistit karburátor. Bůh ví, jak dlouho a kde Babetta ležela, tak jsem se do toho pustil…

Karburátor Babetty

Zase tak složitá práce to není. Seznam, co je potřeba udělat:

  • Vypnout benzín
  • Oddělat hadičku přívodu paliva do karburátoru (zkontrolovat jestli kohout neprosakuje, případně vyčistit/vyměnit těsnění uvnitř, nebo celý kohout).
  • Odšroubovat 2 matičky kterýma je karbec přidělaný k sacímu potrubí
  • Odšroubovat dva šroubky a vyjmout šoupátko

Karburátor je venku. Co dál?

  • odšroubovat plastový kryt sání (pod ním je sytič)
  • odšroubovat plechovou „vaničku“ na odkapávající benzín
  • odšroubovat plovákovou komoru

Po odšroubování plovákové komory je potřeba pořádně vyčistit trysky.

  • Vyšroubovat trysky
  • Pořádně je vykoupat v technickém benzínu
  • Pročistit dírku v tryskách (zvlášť v té malé) něčím tenkým (osvědčil se mi měkčí drát z ocelového kartáče) – pozor na poškození dírky. Tento postup výrobce nedoporučuje!
  • Zase pořádně vykoupat v technickém benzínu

A zkontrolovat plovák a jehlový ventil.

  • V plováku nesmí být díra a nesmí být zdeformovaný!
  • Plovákem musí jít lehce pohybovat
  • Jehlový ventil musí jít lehce (nezasekávat se) a těsnit – potřeba vyčistit
 

Když máme vyčištěné jednotlivé díly karburátoru, pěkně vyčistěte těleso, šroubky, vyleštěte a smontujte do kupy. Není to nic složitého – je to jen pár dílů. Když budete přidělávat karburátor zpět na Babettu zkontrolujte, aby byla dírka v té vaničce přesně nad gumovou hadičkou v žebrování. Protéká skrz ní benzín když vyteče z karburátoru – nešpiní to pak motor.

Zapněte benzín a zkontrolujte jestli vám to někde neteče (nezapomeňte přidělat hadičku!). Nastavte karburátor a nakopněte Babettu (na Babettu nesedejte když je na stojánku – ohýbá se tím)Až se motor zahřeje, karburátor seštelujte.

Karburátor Babetty
Plováková komora
Sání + sytič
Namontováno na Babettě
Jako bonus – nová svíčka Brisk N 17C
  1. michal michal
    25.3.2012 - 22:38:58

    Výrobce nedoporučuje čištění trysek dráem, jelikož můžete nechca zvětšit průměr otvoru trysky.

    Můj fígl je vzít větši štětec, prstama oddělit několik vláken, cca 3–4, namočit do benzínu a prošťouchnout, chce to více trpělivosti než tím drátem ale je to bezpečné.

  2. Dan Dan
    26.4.2015 - 08:14:47

    Ahoj,
    koukám, že máš stejný typ karburátoru. Bohužel před časem ležela při povodních v bahně a nějaký dobrák při čistění ztratil to víčko. Je to snad jediná věc co se nedá sehnat, nemáš náhodou jedno navíc?
    Díky Dan

  3. Marek Marek
    20.12.2015 - 09:06:30

    Ahoj mam ini tip karburatoru ten novsi na ktorom sa neda nastavit mix iba volnobeh a vidim tam len 1 trysku dik za pomoc

  4. Lukáš Lukáš
    29.7.2018 - 16:07:11

    Dobrý návod. Děkuju.

Napsat komentář: Dan Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.