Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Kabel do dveří

3

Jedna z obvyklých nemocí aut, v tomto případě konkrétně P306 (ale stejné problémy má i spousta dalších aut). Krátký přívod do dveří (zvláště u řidiče) se láme což způsobí nefunkční centrál, stahování okýnek a kdoví co ještě

Stejný problém jsem měl i já. Sem-tam vynechalo okno, pak přestal jít reproduktor. Nejdřív jsem to opravil „humpolácky“ a to pouhým spájením drátů k sobě a pak zamotáním do izolačky. To se mi ale nelíbilo, tak jsem si sehnal konektory, pár drátů a dal se do toho 🙂

PS.: Jedná se o konektor Molex. Ale nedoporučuji do dveří přidávat jakýkoliv další konektor.
PPS.: Opravu jsem prováděl takovým zvláštním způsobem. Trošku jsem se toho ze začátku bál, ale pak jsem ty dveře stejně sundal, tak to je až na 7. obrázku
PPPS.: Odpojte baterku!!!
PPPPS.: Dost keců, jde se na to 🙂

Nejdřív jsem oddělal tapec dveří. Červená kolečka jsou šrouby, čárky jsou záklapky – stačí zapáčit šroubovákem

Až odděláte mřížku repráku (je na čtyřech zoubcích, musíte to jakoby vytočit k sobě abyste ten úplně vpravo nezlomili) odšroubujte 3 šrouby, který drží reprák i s tapcem. Potom odpojte reprák z konektoru.

V kastlíku na dveřích vypačte šroubovákem plast u tlačítek. Tlačítka vypačte ven a odpojte konektory.

Máte oddělaný tapec. Teď tam můžete třeba naflákat diody a podobný chujoviny

Odšroubujte průchodku ve dveřích. Je zajištěná takovým kroužkem. Stačí šroubovákem ťuknout do zářezů na kroužku a povolí. Pozor, abyste si neukroutili celý konektor. To Géčko je šipka – směr točení. Je to klasický závit

Konektor vytáhněte vrchní dírou v plechu ze dveří. Tady mě (vlastně to bylo už když jsem oddělal ten tapec) málem štrejchlo. Z jedné strany vede do konektoru 10 drátů, z druhé strany jich je asi 16.

Začínám válčit s nedostatkem místa. Dveře musí dolů. Stačí vyklepnout čep a vyšroubovat dva šrouby v pantech. Pak dveře jednoduše vysadíte směrem nahoru. Panty jsou líp vidět na posledním obrázku

Normálně jsem ten konektor vedoucí z kastle ukřápl štípačkama

Nalisoval konektor. Kostra a + jsou zdvojený (tažený dvěma zdířkami na 12pinovým konektoru). Proto ta izolačka.

Zde se projevila moje ukrutná lenost a hlavně pozdní odpoledne, kdy jsem měl strach abych to stihl za světla. Na dveřní konektor jsem našrouboval konektor karoserie a na ten nalisoval druhej konektor. Je to jednodušší než proměřovat jednotlivý dráty a pak třeba do jednoho pinu lisovat 3 dráty. Osobně se mi to moc nelíbí, ale je to jednoduchý a rychlý.

Do konektoru karoserie i dveří jsem zapojil předem připravenou propojku (na obou koncích jsou protikusy ke konektorům ve dveřích i v kastli). Tato fotka je z testu, kdy ještě dveře byly opřený a auto.

Dveře jsem přidělal (nasadil zpět, zašrouboval zpátky dva šroubky a zamáčkl čep), protáhl kabel z kastle do dveří původní dírou a vrátil zpátky „husí krk“. Celý svazek jsem omotal elektrikářskou páskou.

Nacvakl jsem konektor ve dveřích a zajistil aby se do něj nic neopřelo (pozor na sklo a hlavně na takový ten kovový bazmek jak drží dveře otevřený – když zavíráte dveře, sune se do dveří a tím může kabely třeba prodřít!)

Tak a je to. Akorát ještě budu muset tu díru nějak „pošéfovat“, aby se o ní nedřel kabel. Asi použiji takovou lištu na plech lemovačku). Šipky ukazují, kde se oddělávají dveře (viz předchozí text)

Schéma zapojení propojky. Prostě klasická prodlužka – jedna barva vstupuje třeba do 3. pinu, stejná barva vystupuje ze 3. pinu. A tak dále

Po roce mi to zase zahaprovalo. Chtěl jsem zavřít okno a deset čísel před zavřením se to stoplo. Naštěstí jsem byl doma, naneštěstí byla už celkem tma. Nejdřív jsem samozřejmě zkontroloval pojistky –  ty se ukázaly v pohodě. Rozhodil jsem dveře a zkontroloval můj konektor ve dveřích. Profoukl ho kontaktolem a ejhle – okna fungovala.

Rozhodl jsem se tedy pro přeopravení mé odfušované opravy. Konektory z dveří půjdou ven a celý to pěkně spájím a dám do smršťovaček.

(!) Jak jsem tu psal, že do konektoru vede 10 drátů a z něj 16, tak těch 6 drátů není k ničemu připojeno. Asi příprava na el. zrcátko a takový vychytávky.

Konektor jsem vyskřípl a drátky napájel na přímo

Tohle mi zbylo

Průchod do dveří

Pěkně zabordelený auto…

Nakonec jsem dveře „zatlumil“ takovou jakoby pěnovou fólií (tloušťka cca 1 mm). Uvidíme jek to pomůže, snad aspoň trošku jo.

Návod byl původně napsán pro Peugeot club.

  1. pleswi pleswi

    Zdravim, prisels nakonec na ten typ konektoru a pripadne kde se daji koupit. obesel jsem par kramu a nic podobnyho jsem nikde nesehnal a tak me napadla posledni brutalni varianta vypajet 20pinovy ze zakldnich desek nejvetsi jsem sehnal takovy pochybny 6ti piny 🙁 Díky za odpoved

    • Peťan: Jsou to konektory MOLEX. Ale jestli ti můžu radit, tak se na konektor vy… a napoj to na přímo (spájet a převlíknout smršťovací bužírkou). Tohle není spoj, kterej rozděláváš dvakrát do měsíce. Konektor = daší spoj = další možná porucha
  2. pleswi pleswi

    no tak to nakonec asi dopadne pac jsem je opravdu nikde dneska nesehnal a chci to delat zitra kdyz to ma byt jeden z p oslednich hezkych vikendu takze to pujde na primo a jako lanko pouziju asi dvoulinku je dosti gumova a ohebna tak snad neco vydrzi smrstovacku taky mam snad mi postaci ten metr co jsem vyhrabl díky za navod, sice na nej koukam uz rok ale az ted prestalo fungovat i okynko u ridice a to byla posledni kapka 😀

  3. Karel Karel

    A jaký je to kabel? Kde ho tady: www najdu? Byl bych Vám moc vděčný, kdyby jste mi pomohl 🙂

    Peťan: Nevím, jestli nejde spíše o spam (adresa odmazána)… Ale jak zde vidíš, jedná se o opravu poškozeného kabelu mezi dveřmi a autem. Ne o nějaký kabel od rádia.

Napsat komentář: pleswi Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *