Jednoho krásnýho dne mě už pěkně sralo občasný vrzání ze zadní nápravy. Celou dobu sem si to jako útěchu vysvětloval, že mi vržou zadní sedačky 😀 I když pravda byla jinde…
Jak to začlo vrzat víc (když jsem vystupoval apod.) tak jsem se rozhodl to ukázat mechanikoj. Asi po půlminutovej diagnostice mi řekl, že tam přidělá maznice a uvidí se…
Asi za den mi volal, že si pro auto můžu přijet, a že to mám za 250 Kč. Přijel jsem tedy pro auto a opravdu to nevrzalo.
306ka je totiž celkem náchylná na poruchu zadní nápravy. Je to tím, že místo klasických vinutých pružin jsou použity torzní tyče a velice „geniální“ uložení kol. Jde o to že čep ramene je v nápravnici (taková trubka mezi zadními koly) uložen v jehlových ložiscích. A když mluvím o jehlách myslím fakt jehly. Po čase se gufero vymačká a začne do nápravy téct voda, která zničí ložisko i čep. Takže náprava začne vrzat a vydrbávat i nápravnici. To už je skoro nejvyšší čas nápravu repasovat, což vyjde asi na 7000 Kč.
Pokud si budete nechávat repasovat nápravu, řekněte mechanikům ať vám tam přidělají maznice. Většinou to dělají už automaticky.
Samozřejmě, že pouhá montáž maznic je nedostačující! Pokud náprava již vrže je třeba ji opravit. Tohle bylo jen tak, aby se to dalo přežít. Po nějaké době se kolo vyvrátí a je potřeba vyměnit celou nápravnici.
Moc to nejde vidět, no 😐
Hrozná fotka
Tyto fotky už nejsou z mého auta. Převzato z http://www.renovacenaprav.cz
Nádherně vyrezlej čep
Repasovanej čep. Mrkněte na ty dvoje ložiska – na těch je půlka zadní nápravy 😕
Nápravnice – v tomhle je čep uloženej
Vyvložkovaná nápravnice včetně ložiska
a čo tak navrtať rúru nápravnice 4 mm
dierku a nsliať tam 1/2 l oleja.Myslím,
že pri začiatku vrzania by to pomohlo a predlžilo životnosť nápravy
zdravim, aky olej a kolko treba naliat do tej napravy?