Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Scene Creator

0

Tak si tak prohrabávám starší zálohy a na co nenarazím. Na některé mé starší programy vytvořené v Petrovi. Tyto programy jsou staré tak deset a možná i více let, takže je to pro mě taková nostalgie…

Vytvářel jsem tehdy programy jak mi to přišlo pod ruku. Něco bylo trochu užitečné, něco jen tak na zkoušku – třeba tento (nedodělaný) program. Chtěl jsem asi jako každý vytvořit vlastní 3D hru. Zřejmě nejjednodušší způsob byl pomocí programovacího nástroje Petr. Ale než se člověk k něčemu proklikal, tak mohl zestárnout. Kromě samotné hry jsem tedy vytvářel (resp. jsem se snažil vytvořit) i nástroje, které by mi hru usnadnili vytvořit. Jeden z nich měl být i SceneCreator. Jednoduchý nástroj na vytváření map. Bylo možné vložit a otexturovat několik základnách objektů. Bylo možné vkládat ale i DirectX modely a terén z obrázku… Bylo spousta plánů a taky spousta nedodělků.

Program si můžete stáhnout zde, spustit, případně i prozkoumat v Petrovi (viz odkaz výše). Ovládání není asi zcela intuitivní, ale moc funkcí tu není, takže je relativně jednoduché. V horní části programu jsou objekty, které lze vytvořit. Pod tlačítky je ID objektu. To lze měnit a tak lze vytvořit více objektů. Pod tím jsou různé transformace (rotace se zadává ve stupních) a nejníže jsou tlačítka pro ovládání kamery. Funguje lupa (přibližování), rotace kamery a posun. Pohyb v terénu (mělo to být ovládání jako přímo ve hře) myslím nefunguje. Modrá šipka navrátí kameru do výchozí polohy.
V pravé části okna je možné zadat název objektu (případně delší popis pro usnadnění orientace v terénu), cestu k textuře a cestu k modelu (pokud je použit DirextX model)… ale ten mi teď nefungoval, tak nevím jestli to vůbec funguje. Ostatní tlačítka jako je zvýraznění objektu, drátový model atd. nefungují.

Dalším krokem mělo být exportování jako např. textového souboru a importování do „enginu“, který by model znovu složil. No, teď už je to asi trochu pasé… jak jsem psal – nostalgie 🙂

Existuje dnes vůbec někdo, kdo taky „programoval“ v Petrovi? Dnes už je prakticky mrtvý, ale ve svých dobách (pamatujete na Bechorovka game?) v něm vzniklo spoustu dobrých počinů. Asi nejznámější bude hra 13 duchů a ti, co se o hry v Petrovi zajímali určitě narazili na stránky fuzzy3D, kde autor dostal z Petra opravdové maximum. Pokud má někdo podobné vzpomínky, můžete napsat do diskuze.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *