Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Těsnění hlavy válců

3

Tak nějak mi začal téct olej do vody. Zdálo se že je K.O. těsnění pod hlavou… Tak jsem to nechal vyměnit + nějaký věci k tomu. Fotky z „akce“ nejsou, protože jsem to nedělal já. Hodím sem nějaký obrázky z netu abyste si alespoň představili jak takové těsnění vypadá.

Materiál Cena
Těsnění víka ventilů 127 Kč
Těsnění hlavy P306 1.4 634,5 Kč
Těsnění sacího potrubí 63 Kč
Těsnění výfukového potrubí 236 Kč
Svíčky FR 7 DC+ 272 Kč
Gufera ventilů sada 158 Kč
Těsnění výfuku Peugeot 71,5 Kč
Šrouby hlavy sada P306 (mění se preventivně) 782 Kč
Olej OMV 10W40 (zbytek byl OK) 154 Kč
Zbroušení hlavy 200 Kč
Práce 2560 Kč
CELKEM 5058Kč
Těsnění hlavy válců

Gufera ventilů

A tady je důvod proč se to měnilo – tenhle humus jsem vytáhnul z chladící kapaliny. Je to olej rozmixovaný s fridexem. Plavalo to na hladině v nádržce. Tím pádem to bylo i v hadicích, chladiči, radiátoru…no kurva, prostě všude.

  1. Ivoš Ivoš

    Paráda… taky mě to čeká, ale sám si na to netroufnu, musim to dat do kupy asi se znamym. Rad bych videl jak se to dela. Tak hodne srandy a nejtych km s Peugeotem ;-). Ivos

  2. Dušan Dušan

    Kruci ja mám to isté už dva roky! Popíš pracnosť a ako si vyčistil chladiacu sústavu

  3. Peťan: No, nejdřív by to chtělo odstranit příčinu (těsnění hlavy). A pak se to vypláchnout vodou (někdo do ní dává jedlou sodu) a pak prodávaj čističe chladící soustavy, který jsou spíš na vodní kámen, ale mělo by to odstranit i mastnotu (koukni na návod na balení).
  4. Jakub Jakub

    Niečo podobné sa mi stalo na mojom Peugeote 306 1,6l benzín (NFZ) cabrio. Motor žral olej, asi liter na 1000km. Neprelieval sa do vody, ale spaľoval sa – modrý dym z výfuku. Identifikoval som to na stvrdnuté guferá ventilov. Vo viacerých servisoch mi odporúčali vymeniť guferá a s tým aj spojenú demontáž hlavy valcov, prebrúsenie a tesnenie. Keďže tesnenie bolo v poriadku a cena by sa tak predražila kvôli guferkám za pár centov, hľadal som alternatívu. Nevýhodou tohto motora je, že skrutky hlavy držia aj vačkové hriadele. Natrafil som teda na návod, kde sa to dá urobiť aj bez demontáže hlavy. Je potrebné rozobrať rozvod, vybrať baterku, indukčnú cievku a vačkové hriadele vyklepať do strany, aby bol dobrý prístup ku ventilom – guferám. Jeden ochotný mechanik mi s tým pomohol a nakoniec celá práca vyšla na niekoľko desiatok, namiesto stoviek eur. Kto by potreboval niečo riešiť na starom aute, tadeto ide tiež cesta.

Napsat komentář: Dušan Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *