mylms.cz

... web o elektronice


Čistění karburátoru

Protože se mi zasekával plovák a sem-tam mi vytékal benzín, rozhodl jsem se vyčistit karburátor. Bůh ví, jak dlouho a kde Babetta ležela, tak jsem se do toho pustil.

karbec1-1

Karburátor Babetty



 

Zase tak složitá práce to není…


Seznam, co je potřeba udělat:

  • Vypnout benzín
  • Oddělat hadičku přívodu paliva do karbce
  • Odšroubovat 2 matičky kterejma je karbec přidělanej k sacímu potrubí
  • Odšroubovat dva šroubky a vyjmout šoupátko

Karburátor je venku. Co dál?

  • odšroubovat plastovej dekl sání (pod ním je sytič)
  • odšroubovat plechovou „vaničku“ na odkapávající benzín
  • odšroubovat plovákovou komoru


Po odšroubování plovákové komory je potřeba pořádně vyčistit trysky

  • Vyšroubovat trysky
  • Pořádně je vykoupat v technickém benzínu
  • Pročistit dírku v tryskách (zvlášť v té malé) něčím tenkým (osvědčil se mi měkčí drát z ocelového kartáče) – výrobce nedoporučuje!
  • Zase pořádně vykoupat v technickém benzínu


A zkontrolovat plovák a jehlový ventil.

  • V plováku nesmí bejt díra a nesmí bejt zdeformovanej!
  • Plovákem musí jít lehce pohybovat
  • Jehlový ventil musí jít lehce (nezasekávat se) a těsnit – potřeba vyčistit

 

Když máme vyčištěný jednotlivý díly karburátoru, pěkně vyčistěte těleso, šroubky, vyleštěte a smontujte do kupy. Není to nic složitého – je to jen pár dílů. Když budete přidělávat karburátor zpět na Babettu zkontrolujte, aby byla dírka v té vaničce přesně nad gumovou hadičkou v žebrování. Protéká skrz ní benzín když vyteče z karburátoru – nešpiní to pak motor.

Zapněte benzín a zkontrolujte jestli vám to někde neteče (nezapomeňte přidělat hadičku!). Nastavte karburátor a nakopněte Babettu (nikdy si na Babettu nesedejte když je na stojánku – ohýbá se tím)Až se motor zahřeje, karburátor seštelujte.

 

 

karbec1-1

Karburátor Babetty

 

 

karbec1-2

Plováková komora

 

 

karbec1-3

Sání + sytič

 

 

karbec1-4

Namontováno na Babettě

 

 

karbec1-5

Jako bonus – nová svíčka Brisk N 17C



Napsal Petan před sedmi roky (2012-01-18 17:49:00) v kategorii Babetta 210. Připojeno 4 komentáře.
Přečteno 30227x.

Na programy zde poskytované není žádná záruka na funkčnost. Jednotlivé články, stejně jako celý obsah stránek není návodem a slouží pouze k studijním účelům. Zapojení výše mají pouze informativní charakter! Vždy se řiďte originálním návodem k použití! Na elektrickém (vyhrazeném) zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb! Vše tedy děláte na vlastní nebezpečí! Autor stránek nebere žádnou zodpovědnost za případné újmy na zdraví, životě, majetku a jiné!

I když jsou články psány s co největší pečlivostí, mohou obsahovat chyby. Vše tedy bez záruky!

Jakékoliv části webu je zakázáno bez svolení autora a uvedení zdroje publikovat! Některé části článků mohou obsahovat texty, případně obrázky ze stránek Wikipedia a Wikimedia Commons. Tyto části jsou dostupné pod původní licencí Creative Commons.



1 | michal @ | před sedmi roky (2012-03-25 22:38:58)

čištění trysek

Výrobce nedoporučuje čištění trysek dráem, jelikož můžete nechca zvětšit průměr otvoru trysky.

Můj fígl je vzít větši štětec, prstama oddělit několik vláken, cca 3–4, namočit do benzínu a prošťouchnout, chce to více trpělivosti než tím drátem ale je to bezpečné.

reagovat

2 | Dan @ | před čtyřmi roky (2015-04-26 08:14:47)

plastové víčko

Ahoj,
koukám, že máš stejný typ karburátoru. Bohužel před časem ležela při povodních v bahně a nějaký dobrák při čistění ztratil to víčko. Je to snad jediná věc co se nedá sehnat, nemáš náhodou jedno navíc?
Díky Dan

reagovat

3 | Marek @ | před třemi roky (2015-12-20 09:06:30)

ini karburator

Ahoj mam ini tip karburatoru ten novsi na ktorom sa neda nastavit mix iba volnobeh a vidim tam len 1 trysku dik za pomoc

reagovat

4 | Lukáš | před sedmi měsíci (2018-07-29 16:07:11)

Poděkování

Dobrý návod. Děkuju.

reagovat

Připojte váš komentář!

Hvězdičkou jsou označena povinná pole.
E-mailovou adresu k příspěvku přidávat nemusíte. Autor stránek odpovídá vždy do komentáře, ne na přiložený e-mail!
Kvůli zachování kompletnosti komentáře budou vložené odkazy na obrázky vloženy do komentáře přímo jako obrázek. Původní soubor bude zkopírován na tuto stránku.

Fields marked with * are required.
Do not add your email address. I always answer inside the comment, not to included address.
Links for external pictures will changed to pictures and add inside the commentary.