mylms

... web o elektronice


Čistění karburátoru

Protože se mi zasekával plovák a sem-tam mi vytékal benzín rozhodl jsem se vyčistit karburátor. Bůh ví, jak dlouho a kde Babetta ležela, tak jsem se do toho pustil.

karbec1-1

Karburátor Babetty



 

Zase tak složitá práce to není…


Tady je seznam, co je potřeba udělat

  • Vypnout benzín
  • Oddělat hadičku přívodu paliva do karbce
  • Odšroubovat 2 matičky kterejma je karbec přidělanej k sacímu potrubí
  • Odšroubovat dva šroubky a vyjmout šoupátko

Karburátor je venku. Co dál?

  • odšroubovat plastovej dekl sání (pod ním je sytič)
  • odšroubovat plechovou „vaničku“ na odkapávající benzín
  • odšroubovat plovákovou komoru


Po odšroubování plovákovej komory je potřeba pořádně vyčistit trysky

  • Vyšroubovat trysky
  • Pořádně je vykoupat v technickém benzínu
  • Pročistit dírku v tryskách (zvlášť v té malé) něčím tenkým (osvědčil se mi drát z ocelového kartáče) – výrobce nedoporučuje!
  • Zase pořádně vykoupat v technickém benzínu


A zkontrolovat plovák a jehlový ventil.

  • V plováku nesmí bejt díra a nesmí bejt zdeformovanej!
  • Plovákem musí jít lehce pohybovat
  • Jehlový ventil musí jít lehce (nezasekávat se) a těsnit – potřeba vyčistit

 

Když máme vyčištěný jednotlivý díly karburátoru pěkně vyčistěte těleso, šroubky, vyleštěte a smontujte do kupy. Není to nic složitého – je to jen pár dílů. Když budete přidělávat karburátor zpět na Babettu zkontrolujte aby byla dírka v té vaničce přesně nad gumovou hadičkou v žebrování. Protéká skrz ní benzín když vyteče z karburátoru – nešpiní to pak motor.

Zapněte benzín a zkontrolujte jestli vám to někde neteče (nezapomeňte přidělat hadičku!). Nastavte karburátor a nakopněte Babettu (nikdy si na Babettu nesedejte když je na stojánku – ohýbá se tím)Až se motor zahřeje, karburátor seštelujte.

 

karbec1-1

Karburátor Babetty

 

karbec1-2

Plováková komora

 
karbec1-3

Sání + sytič

 
karbec1-4

Namontováno na Babettě

 
karbec1-5

Jako bonus – nová svíčka Brisk N 17C



Napsal Petan před šesti roky v kategorii Babetta 210. Připojeno 3 komentáře.
Přečteno 25942x.

Na programy zde poskytované není žádná záruka na funkčnost (viz licence). Jednotlivé články, stejně jako celý obsah stránek není návodem a slouží pouze k studijním účelům. Zapojení výše mají pouze informativní charakter! Vždy se řiďte originálním návodem k použití! Na elektrickém (vyhrazeném) zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb! Vše tedy děláte na vlastní nebezpečí! Autor stránek nebere žádnou zodpovědnost za případné újmy na zdraví, životě, majetku a jiné!

Jakékoliv části webu je zakázáno bez svolení autora a uvedení zdroje publikovat! Některé části článků mohou obsahovat texty, případně obrázky ze stránek Wikipedia a Wikimedia Commons. Tyto části jsou dostupné pod původní licencí Creative Commons.



1 | michal @ | před šesti roky

čištění trysek

Výrobce nedoporučuje čištění trysek dráem, jelikož můžete nechca zvětšit průměr otvoru trysky.

Můj fígl je vzít větši štětec, prstama oddělit několik vláken, cca 3–4, namočit do benzínu a prošťouchnout, chce to více trpělivosti než tím drátem ale je to bezpečné.

reagovat

2 | Dan @ | před třemi roky

plastové víčko

Ahoj,
koukám, že máš stejný typ karburátoru. Bohužel před časem ležela při povodních v bahně a nějaký dobrák při čistění ztratil to víčko. Je to snad jediná věc co se nedá sehnat, nemáš náhodou jedno navíc?
Díky Dan

reagovat

3 | Marek @ | před dvěma roky

ini karburator

Ahoj mam ini tip karburatoru ten novsi na ktorom sa neda nastavit mix iba volnobeh a vidim tam len 1 trysku dik za pomoc

reagovat

Připojte váš komentář!

* Hvězdičkou jsou označena povinná pole. Autor stránek odpovídá vždy do komentáře, ne na přiložený mail!