mylms

... web o elektronice


Kabel do dveří

Jedna z obvyklých nemocí Peugeotů, konkrétně 306tek.
Fakt „vychytanej“ krátkej přívod do dveří (zvláště u řidiče) se láme a pak vám nejde centrál, stahování okýnek a kdoví co ještě.
Stejnej problém jsem měl i já. Sem-tam vynechalo okno, pak přestal jít reprák.
Nejdřív jsem to opravil „humpolácky“ a to pouhým spájením drátů k sobě a pak zamotáním do izolačky. To se mi ale nelíbilo, tak jsem si sehnal konektory, pár drátů a dal se do toho :)



PS.: Nevím přesně, co je to za typ konektorů. Jestli to zjistím, tak to dopíšu ;)
PPS.: Opravu jsem prováděl takovým zvláštním způsobem. Trošku jsem se toho ze začátku bál, ale pak jsem ty dveře stejně sundal, tak to je až na 7. obrázku
PPPS.: Odpojte baterku!!!
PPPPS.: Dost keců, de se na to :D

 

kabeldodveri-1

Nejdřív jsem oddělal tapec dveří.
Červený kolečka jsou šrouby, čárky jsou záklapky – stačí zapáčit šroubovákem

 
kabeldodveri-2

Až odděláte mřížku repráku (je na čtyřech zoubkách, musíte to jakoby vytočit k sobě abyste ten úplně vpravo nezlomili) odšroubujte 3 šrouby, který drží reprák i s tapcem. Potom odpojte reprák z konektoru

 
kabeldodveri-3

V kastlíku na dveřích vypačte šroubováke plast u tlačítek. Tlačítka vypačte ven a odpojte konektory.

 
kabeldodveri-4

Máte oddělanej tapec. Gratuluji. Teď tam můžete třeba naflákat diody a podobný chujoviny :D

 
kabeldodveri-5

Odšroubujte průchodku ve dveřích. Je zajištěná takovým kroužkem. Stačí šroubovákem ťuknout do zářezů na kroužku a povolí. Pozor, abyste si neukroutili celej konektor :D To Géčko je šipka – směr točení. Je to klasickej závit ;)

 
kabeldodveri-6

Konektor vytáhněte vrchní dírou v plechu ze dveří. Tady mě (vlastně to bylo už když jsem oddělal ten tapec) málem štrejchlo. Z jednej strany vede do konektoru 10 drátů, z druhej strany jich je asi 16.

 
kabeldodveri-7

Začínám válčit s nedostatkem místa. Dveře musí dolů. Stačí vyklepnout čep a vyšroubovat dva šrouby v pantech. Pak dveře jednosuše vysadáte směrem nahoru. Panty jsou líp vidět na posledním obrázku

 
kabeldodveri-8

Normálně jsem ten konektor vedoucí z kastle ukřáp štípačkama :D

 
kabeldodveri-9

Nalisoval konektor. Kostra a + jsou zdvojený (tažený dvěma zdířkama na 12pinovým konektoru), proto ta izolačka

 
kabeldodveri-10

Zde se projevila moje ukrutná lenost a pozdní odpoledne, kdy jsem měl strach abych to za světla stihnul. Na dveřní konektor jsem našrouboval konektor karoserie a na ten nalisoval druhej konektor. Je to jednodušší než proměřovat jednotlivý dráty a pak třeba do jednoho pinu lisovat 3 dráty :)
Osobně se mi to moc nelíbí, ale je to jednoduchý a rychlý :)

 
kabeldodveri-11

Do konektoru karoserie i dveří jsem zapojil předem připravenou propojku (na obou koncích jsou protikusy ke konektorům ve dveřích i v kastli). Tato fotka je z testu, kdy ještě dveře byli opřený a auto

 
kabeldodveri-12

Dveře jsem přidělal (nasadil zpět, zašrouboval zpátky dva šroubky a zamáčknul čep), protáhnul kabel z kastle do dveří původní dírou a vrátil zpátky „husí krk“. Celej svazek jsem omotal elektrikářskou páskou.

 
kabeldodveri-13

Nacvaknu jsem konektor ve dveřích a zajistil aby se do něj nic neopřelo (pozor na sklo a hlavně na takovej ten kovovej bazmek jak drží dveře otevřený – když zavíráte dveře sune se do dveří a tím může kabely třeba prodřít!)

 
kabeldodveri-14

Tak a je to 8-)
Akorát ještě budu muset tu díru nějak ošéfovat aby se o ní nedřel kabel. Asi použiju takovou lištu na plech (nasune se na hranu plechu). Šipky ukazujou kde se oddělávají dveře (viz. předchozí text)

 
kabeldodveri-15

Schéma zapojení propojky. Prostě klasická prodlužka – jedna barva vstupuje třeba do 3pinu, stejná barva vystupuje ze 3. pinu. A tak dále :)

Po roce mi to zasejc zahabrovalo :| Chtěl jsem zavřít okno a deset čísel před zavřením se to stoplo. Naštěstí jsem byl doma, naneštěstí byla už celkem tma. Nejdřív jsem samozřejmě zkontroloval pojistky, ty se ukázaly v pohod. Rozhodil jsem dveře a zkontroloval můj konektor ve dveřích. Profouknul ho kontaktolem a ejhle – okna fungovali.

Rozhodl jsem se tedy pro přeopravení mojí odfušovanej opravy. Konektory z dveří půjdou ven a celý to pěkně spájím a dám do smršťovaček :)

(!) Jak jsem tu psal, že do konektoru vede 10 drátů a z něj 16, tak těch 6 drátů není k ničemu připojeno. Asi příprava na el. zrcátko a takový vychytávky.

 
kabeldodveri-16

Konektor jsem vyskřípnul a drátky napájel napřímo

 
kabeldodveri-17

Tohle mi zbylo :D

 
kabeldodveri-18

Průchod do dveří

 
kabeldodveri-19

Pěkně zabordelený auto :)

Nakonec jsem dveře zatlumil takovou jakoby pěnovou fólií (tloušťka cca 1mm). Uvidíme jek to pomůže, snad aspoň trošku jo :)

Návod byl původně napsán pro Peugeot club. Takže ho najdete taky zde



Napsal Petan před sedmi roky v kategorii Peugeot 306. Připojeno 2 komentáře.
Přečteno 11035x.

Na programy zde poskytované není žádná záruka na funkčnost (viz licence). Jednotlivé články, stejně jako celý obsah stránek není návodem a slouží pouze k studijním účelům. Zapojení výše mají pouze informativní charakter! Vždy se řiďte originálním návodem k použití! Na elektrickém (vyhrazeném) zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb! Vše tedy děláte na vlastní nebezpečí! Autor stránek nebere žádnou zodpovědnost za případné újmy na zdraví, životě, majetku a jiné!

I když jsou články psány s co největší pečlivostí, mohou obsahovat chyby. Vše tedy bez záruky!

Jakékoliv části webu je zakázáno bez svolení autora a uvedení zdroje publikovat! Některé části článků mohou obsahovat texty, případně obrázky ze stránek Wikipedia a Wikimedia Commons. Tyto části jsou dostupné pod původní licencí Creative Commons.



1 | pleswi @ | před sedmi roky

Konektory

Zdravim, prisels nakonec na ten typ konektoru a pripadne kde se daji koupit. obesel jsem par kramu a nic podobnyho jsem nikde nesehnal a tak me napadla posledni brutalni varianta vypajet 20pinovy ze zakldnich desek nejvetsi jsem sehnal takovy pochybny 6ti piny :( Díky za odpoved

  • Peťan: Jsou to konektory MOLEX. Ale jestli ti můžu radit, tak se na konektor vy… a napoj to na přímo (spájet a převlíknout smršťovací bužírkou). Tohle není spoj, kterej rozděláváš dvakrát do měsíce. Konektor = daší spoj = další možná porucha

reagovat

2 | pleswi @ | před sedmi roky

no tak to nakonec asi dopadne pac jsem je opravdu nikde dneska nesehnal a chci to delat zitra kdyz to ma byt jeden z p oslednich hezkych vikendu takze to pujde na primo a jako lanko pouziju asi dvoulinku je dosti gumova a ohebna tak snad neco vydrzi smrstovacku taky mam snad mi postaci ten metr co jsem vyhrabl díky za navod, sice na nej koukam uz rok ale az ted prestalo fungovat i okynko u ridice a to byla posledni kapka :D

reagovat

Připojte váš komentář!

Hvězdičkou jsou označena povinná pole.
E-mailovou adresu k příspěvku přidávat nemusíte. Autor stránek odpovídá vždy do komentáře, ne na přiložený mail!.
Kvůli zachování kompletnosti komentáře budou vložené odkazy na obrázky vloženy do komentáře přímo jako obrázek. Původní soubor bude zkopírován na tuto stránku.