mylms

... web o elektronice


Nastavení karburátoru

Pokud máte problém s Babettou a nevíte si rady, mrkněte do článku „Oprava Babetty“, který by Vás měl nasměrovat.

Babetta 210 je osazena karburátorem Jikov 2912 DC, viz obrázek níž. Též jsou známé různé [apgrejdy] na karbce DellOrto. Bohužel s tímto krutopřísným karburačním tělesem žádné zkušenosti nemám, takže radit nebudu ;)

karbec2-1

Karbec Jikov

 

Technické údaje

  • Hlavní tryska: 63
  • Volnoběžná tryska: 35
  • Jehla: druhý zářez odzhora
  • Šroub bohatosti směsi: 540°
  • Směšovací poměr vzduchu a paliva: 13,5:1 až 15:1
  • Směšovací poměr při běhu naprázdno: cca 8:1
  • Směšovac poměr při seplém sytiči: cca 3:1

 

Princip

Karburátor se skládá ze dvou hlavních částí – plovákové komory a samotného karburátoru.

Benzín s olejem vlastní vahou protéká přes uzavírací a jehlový ventil do plovákové komory. Jehlový ventil je spojen s plováky. Pokud je komora prázdná je ventil otevřen → do komory teče benzín. Pokud se plováková komora naplní na stanovenou hladinu (viz seřízení) ventil se uzavře.
Jeho jedinou funkcí je udržet v plovákové komoře konstantní hladinu paliva.

Palivo z plovákové komory přechází hlavní tryskou do emulzní trubky a trysky jehly šoupátka. Jehla je v šoupátku uchycena – pohybuje se tedy zároveň se šoupátkem (když točíme plynem) a tím pádem zvětšuje, nebo zmenšuje průřez trysky, což má za následek změnu průtoku paliva. Proud vzduchu procházejícím difuzérem karburátoru v něm vytváří podtlak. Na hladinu paliva v plovákové komoře působí atmosférický tlak a na palivo v trysce jehly šoupátka podtlak. Působením těchto tlaků proudí palivo až do difuzéru karburátoru

Výšku jehly vůči šoupátku a emulzní trubce je možno nastavit změnou polohy pojistky na jehle. Správné nastavení je druhý zářez shora. Šoupátko je přitlačováno do zavřené polohy pružinou, která se opírá o víko.

Při částečném zatížení motoru je šoupátko otevřeno cca 25–75 % celkového zdvihu. Je to nejčastější provozní režim. Hlavní činitel, který určuje poměr bohatosti směsi je jehla šoupátka. Poloha šoupátka a tím rychlost proudícího vzduchu + poloha jehly v emulzní trubce jsou ve vzájemné souvislosti s velikostí průtoku paliva.

Pro chod motoru naprázdno je karburátor vybaven zvláštní soustavou. Rozhodujícími částmi jsou tryska běhu naprázdno a šroub běhu naprázdno. Tryska je přístupná ze spodu po odmontování plovákové komory. Šroub běhu naprázdno je na levé straně karburátoru. Při otáčkách běhu naprázdno je šoupátko v základní poloze. Vzduch prochází minimální mezerou pod šoupátkem a současně samostatným kanálkem. V kanálku se nastavuje průtok vzduchu šroubem bohatosti směsi. Tento vzduch se směšuje s palivem a jeho poměr je jiný než při částečném zatížení a bývá asi 8:1.

Ke spuštění studeného motoru je v karburátoru vytvořena zvláštní soustava „sytič“. Vycházíme z podmínky, že pro spuštění studeného motoru potřebujeme směs o poměru asi 3:1 a to proto, že kapky paliva se srážejí na stěnách sacího potrubí, klikové skříně a vzniklá směs je tímto ochuzována. Karburátor má na vstupním hrdle vzduchovou clonu, která při startování zakrývá vstupní otvor do difuzéru. Vzduch může proudit jen kanálkem běhu naprázdno a malým otvorem ve cloně. Při spouštění (šoupátko je částečně zdviženo) je v difuzéru větší podtlak a tím lepší podmínky pro vysávaní paliva soustavou běhu naprázdno a hlavní tryskou. Po částečném ohřátí motoru se musí clona vyřadit z činnosti otočením rukojeti plynu na maximum. Po úplném prohřátí motoru to musíme udělat ještě jednou, protože clona má dva stupně: Zavřena na 100 % (druhý stupeň), 50 % (prvý stupeň), Otevřena – provozní stav motoru. Clonka se ovládá tyčinkou z levé strany karburátoru. Použití 1 nebo 2 stupně clony při startu studeného motoru závisí na teplotě okolí, seřízení motoru a zkušenostech řidiče.

 

Seřízení „za studena“

Demontáž a rozebrání karburátoru viz. tento text


Nastavení hladiny v plovákové komoře.

  • Demontujem karburátor a kryt plovákové komory
  • Zkontrolujem jestli těsní jehlový ventil
    • Připojíme hadičku s benzínem a lehce nadzvednem plováky
    • Benzín nesmí téct. Pokud plováky pustíme musí lehce klesnout
    • a začít téct benzín
  • Zkontrolujem plováky
    • Plováky se musí lehce pohybovat nahoru i dolu
    • Nesmí o nic škrtat, nesmí v nich bejt díra (naplnili by se benzínem)
  • Nastavení hladiny
    • Otočíme karburátor aby plováky směřovali nahoru
    • Zkontrolujem kolmost plováků na osu karburátoru a výšku (viz. obrázek)
    • Výška plováků má být zároveň s výškou emulzní trubice


 

karbec2-2

Jikov

 

Borci ze ZVL (Závody Valivých Ložisk) ještě doporučujou zkontrolovat hladinu podmocí spešl přípravku z plexiskla (viz. obrázek níže).

 

karbec2-3

Přípravek na kontrolu hladiny v plovákové komoře

 

Přípravek se přišroubuje na plovákovou komoru (spodní vypouštěcí šroub) a do karburátoru napustíme benzínovou směs. Hladina benzínu by měla být na střední rysce přípravku ±1mm Pokud je hladina v jinej poloze upravíme plovák ohnutím tak, aby hladina byla správně. Osobně jsem to nikdy neměl v ruce a ani neviděl nikoho používat…takže se mě na tohle neptejte :D


Vzdchový filtr
Do karburátoru je přiveden vzduch hadičkou, která je napojena na rám. Do rámu vstupuje vzduch přes kovové sítko napuštěné olejem jenž je umístěno v hliníkovém tlumiči sání.

Interval čištění sítka by neměl být delší jak 2000km (závisí na prašnosti prostředí).

  • Odmontujem tlumič sání ve které je vloženo sítko
  • Sítko umejem v technickém benzínu
  • Nakapem na něj olej
  • Vše namontujem zpět

 

Seřízení se zahřátým (a nastartovaným) motorem

Seřízení volnoběhu
Seřízení volnoběhu levým (horním) šroubkem (viz obrázek nahoře) je v podstatě doraz šoupátka. Když šroubek dotahujete, je to jako kdybste přidávali plyn.
Jednoduše je při nastartovaném motoru pomalu točte šroubem doprava/doleva podle toho, jestli sou otáčky motoru nízké/vysoké. Je potřeba najít optimální otáčky (cca 1500ot/min) aby motor nechcípal a aby nezabírala spojka (netočilo se kolo).


Seřízení bohatosti směsi
Bohatost směsi se šteluje pravým (nižším) šroubkem (viz obrázek úplně nahoře). Tovární nastavení je 540°, což je 1.5 otáčky

 

  • šroubek uplně dotáhnem (tak, aby se stiskla pružinka. Né to doprasit až se pružinka nadobro rozplácne!)
  • povolíme o 1.5 otáčky

 

Je potřeba najít nejoptimálnější nastavení, aby měla Babetta odpich, nechcípala a šla do otáček. Chce to trochu experimentovat. Nejlepší je po změně zkusit babettu projet a případně nastavení upravit.

 

  • povolený šroubek = chudá směs
  • dotažený šroubek = bohatá směs

 

Po čase (cca 100km) je dobrý zkontrolovat svíčku (musí mít cihlovou barvu, né zaprasená olejem, nebo černá) a podle toho upravit bohatost směsi (nebo ubart oleje).

 

karbec2-4

Takhle to asi není moc dobře (bohatá směs a moc oleje)

 
karbec2-5

To je lepší barva. Toho bordelu na svíčce si nevšímejte ;)

 

 

Možné závady nejen karburátoru (více zde)

  • Došel benzín (nejde úbec…to není závada)
  • Ucpaný kohout, nebo sítko v nádrži (většinou rezerva)
  • Ucpaný palivový filtr (pokud ho máte)
    • Pokud máte palivový filtr je možné že při „nízké“ hladině v nádrži (třeba i půl nádrže) nebude přes filtr protékat benzín (můj případ – filtr jsem vyřadil)
    • Hadičku z nádrže vedu z kohoutu dolu pod karbec a pak do karburátoru. Je jakoby prověšená – nejnižší místo je mezi karburátorem a nádrží. Tam se usazuje bordel z benzínu.
  • Ucpané trysky
    • pokud je hlavní tryska ucpaná, tak motor na volnoběh normálně běží a po přidání plynu začne chcípat.
  • Ucpaný filtr vzduchu (nejde do otáček)
  • Zaseklý sytič
    • pokud táhlo zmáčknete moc silně, tak se zasehne a sytič pak nejde vypnout
  • Prasklý/zaseklý plovák – vytéká palivo
  • Zaseknutý plovák, nebo jehlový ventil – neteče palivo do komory
  • Velká bohatost směsi (za studena jede, po zahřátí ne)
  • Špatná svíčka (za studena jede, po zahřátí ne)
  • Špatná fajfka (za studena jede, po zahřátí ne)
  • Špatné zapalování 
    • Zaseklej chcípák – zkrat na impulzní cívce. Pozor s tímto nejezdit. Hrozí přepálení cívky
    • Přerušené napětí – přerušená cívka, nebo drát od cívky. Zapalování má cívky dvě. Jednu napájecí a jednu „signálovou“. Zkontrolovat oboje
    • Vlivem stárnutí součástek nemusí být zapalování funkční (zejména po několikaminutovej jízdě – po zahřátí)


Napsal Petan před šesti roky v kategorii Babetta 210. Připojeno 117 komentářů.
Přečteno 104812x.

Na programy zde poskytované není žádná záruka na funkčnost (viz licence). Jednotlivé články, stejně jako celý obsah stránek není návodem a slouží pouze k studijním účelům. Zapojení výše mají pouze informativní charakter! Vždy se řiďte originálním návodem k použití! Na elektrickém (vyhrazeném) zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb! Vše tedy děláte na vlastní nebezpečí! Autor stránek nebere žádnou zodpovědnost za případné újmy na zdraví, životě, majetku a jiné!

Jakékoliv části webu je zakázáno bez svolení autora a uvedení zdroje publikovat! Některé části článků mohou obsahovat texty, případně obrázky ze stránek Wikipedia a Wikimedia Commons. Tyto části jsou dostupné pod původní licencí Creative Commons.



1 | Jirka @ | před šesti roky

Seřízení

Takže ten šroub bohatosti (na pravo) mám dát 1,5otáčky a ten nahoře???at mám z čeho vycházet mě se pořád točí kolo a otáčky jdou dolu až uplně chcípne

  • Peťan: Ten šroub vpravo (bohatost) DOTÁHNOUT A PAK POVOLIT o 1,5 otáčky (chce si s tím pohrát). Šroub vlevo (volnoběh) funguje jako „plyn“. Zašroubováním se přidává, vyšroubováním se ubírá. Chce to šroubovat hodně pomalu a na zahřátým motoru samozřejmě.

reagovat

2 | Timo | před šesti roky

Super clanek… zkusim to seridit, mam 3 karburatory a vsechny blbnou… :-)

reagovat

3 | Jirka @ | před šesti roky

[1] Jirka: a jak si s tim jako pohrát s tim šroubem bohatosti tym šteluju co???

  • Peťan: Tím šroubem šteluješ poměr vzduch/benzín (stechiometrický poměr). Na 1 kg benzínu potřebuješ 14,7 kg vzduchu. Šroubem tento poměr měníš na bohatou (šroub dotáhnout – míň vzduchu), nebo chudou (šroub povolit – víc vzduchu) směs. Když je chudá směs může se motor přehřívat!

reagovat

4 | wacas @ | před šesti roky

volnoběh

Nemůžu pořád zeštelovat volnoběh po zahřáti motoru otáčky same utíkají nahoru a když je snižím tak potom když motor vychladne tak miti na volnoběh schcípá. Předem děkují za odpověd

  • Peťan: Nastav správně bohatost (viz článek). Pak nech zahřát motor, třeba několikaminutovou projížďkou. Pak nastav volnobě tak, aby motor nebyl v otáčkách a nechcípal. Chce to točit se šroubem pomalu, vždycky o kousek a počkat co to s motorem udělá..

reagovat

5 | radek @ | před šesti roky

NO chce to trpělivost,klid a trochu dobrého vína,strávil jsem u toho celé dopoledne,ale motor šlape dobře.

reagovat

6 | Jirka | před šesti roky

[3] Jirka:
mám perverzní pocit že je to naopak.
Když se šroub bohatosti směsi zašroubovává, směs chudne. Pokud vyšroubovává, motor se začne kuckat, bublá a kouří – směs je bohatá.

reagovat

7 | karel z Brna @ | před pěti roky

poradte - babettista zacatecnik

Ahoj. Potrebuji radu. Dostal jsem se k babete, ktera tak 10 let stala. Slozil jsem castecne rozlozenou spojku. Jiskru mi svicka ted uz dava. Pak jsem od nadrze az po sani vycistil celou palivovou soustavu (vcetne karbecu). Vzduchovy filtr take. Benzin to dava, ale pri nakopavani se syticem mi jde vzduch s benzinem misto do motoru na druhou stranu (svicka je i pri nakopaveni bez kabelu sucha a ze sani vzduchu tece benzin). Netusite nekdo cim by to mohlo byt. Sani je az k morotu pruchozi, i vyfuk jsem postupne oddelal az k motoru. Je to spis karbec nebo neco zarostlo v motoru? Dik za radu nebo alespon podnet nez ten motor otevru.

  • Peťan: Pokud benzín teče i když nenakopáváš, tak by to mohl bejt plovák (plovákovej ventil). Pokud při nakopávání, tak mě napadá snad jen přepouštcí kanál v motoru...ale tomu se mi nechce věřit, že by byl zasranej až tak. Zkus se zeptat ještě zde na Speakeroj
  • reagovat

    8 | karel z brna | před pěti roky

    [7] karel z Brna:
    tece jen pri nakopavani a primo z trubky pro sani. plovak funduje jak ma (benzinu v komore dost a zavira). nejaky technicky povedomi mam a ucpanymu kanalu se mi proto taky moc verit nechce. ale dik za radu a odkaz.

    reagovat

    9 | Lukas z Liberce @ | před pěti roky

    babeta

    Zdrávím babeťaky. potřeboval bych radu, pořídil jsem si babetu 210 v zachovalém stavu. Měl jsem problem že mi neustále tekl benzín měl jsem špatnou zavírací trysku. Tu jsem vyměnil, když jsem vše smontoval do hromady a že se pojedu projed.Tak se nikam nejelo pač babetu nemohu dostat do otáček. Ať dělam co dělám tak nereaguje. Děkuji za radu.

    reagovat

    10 | Dominik | před pěti roky

    Motor

    Cau lidi potreboval bych poradit !
    Porad se mi vypina motor vse jsem procistil karburator trysku atd… a porad to chcipa stim sroubem na volnobeh jsem si taky pohral a porad to chcipa Poradite mi ?

    reagovat

    11 | jakub @ | před pěti roky

    motor..(nevim)

    Ahoj lidi chtel sem se poradit vubec nevím jak na to ..Kdyz jedu na babete tak po cca 5min kdyz to dam na plnej kotel tak mi to zacne chcipat a pak mi to chcipne uplne poté musím asi tak 5min pockat a pak mi to znova naskoci a jede to zase 5 min max …nevím co stím karbec je komplet vicistenej nadrz ventilek taky …nevim co stím …??

  • Peťan: Zkus vyměnit svíčku ;) Správná je PAL N 7 R (Brisk N 17C)
  • reagovat

    12 | jakub @ | před pěti roky

    motor..(nevim)

    je mozné ze to chipaá kvuli plovákum mam je trochu sikmo jeden je vyš jak ten druhej ??

  • Peťan: Může to dělat špatnej přívod paliva do plovákovej komory, tedy i ty plováky, nebo ucpanej jehlovej ventil, zašpiněný sejtko v nádrži, ucpanej kohout, filtr na hadičce (mě to s filtrem ubec nejede).
  • reagovat

    13 | jakub @ | před pěti roky

    [11] jakub: no to sem udelal presne Brisk N 17C ma ji novou a dela mi to porad …

  • Peťan: Nastav bohatost (zřejmě je moc velká), když je motor zahřátej! Můžeš zkusit vyměnit fajfku, taky by to mohla dělat. Jinak kohout, filtr, hladina, trysky, ... Je to furt to stejný do kola. Teoreticky by to mohlo dělat i to "elektronický" zapalování. Pokud by to bylo přidřený a motor se zahřál, tak by moh jít tíž a taky by to možná chcípalo.
  • reagovat

    14 | Josef | před pěti roky

    babeta 210

    Co mám dělat když babeta po rovině jede v pohodě řadí dvojku normálně ale jak jedu do prudkého kopce tak nechce tahat.a předtím jezdila normálně i do kopce jela dobře prosím poradte .předem diky za odpověd.

    reagovat

    15 | Petifik | před pěti roky

    [14] Josef: Měl jsem to podobné, rozeber spojku a vše důkladně odmasti tech. benzínem a přetěsni gufera atd.

    reagovat

    16 | Tomáš @ | před pěti roky

    babeta 210

    zdravím mám problém s babetkou nastartovat jde v pohodě ale když ujedu tak 500metru začne ztrácet víkon změní zvuk a kucka škube a nechce jít do otáček moc dík za radu..

  • Peťan: To je zdrovna taková věc, kterou může dělat víc věcí. Nejdřív zkus vyměnit svíčku PAL N 7 R (Brisk N 17C) a zkontroluj fajfku a kabel k ní. Napadá mě taky nízká hladina v komoře (sítko v nádrži, kohout, hadička, plovákove ventil). Eventuelně se mrkni na Babetta fórum :)
  • reagovat

    17 | Patrik @ | před pěti roky

    nejede to :(

    dobrej kamrad se jel project na me 4 kolce chcipla kdyz chytla vytocila se do 2500 otacek pak to sami furt do kola baterka je uplne nova pak stala asi 4 mesice tak jsem skusil vsechno vycistit chytla a kdyz pridam trosku plyn tak chcipne tedko cekam na novou kabeláž nevim co stim muze byt dal Díky za opoved jedna se o tip Bs200–7 tedko mam vyndany karbec a eletriku cekam az mi to pride ale podle me to eletrika nebyla .. chytla dycky na par minut jak mile jsem se dotknul plynu chcipla

  • Peťan: No, nevím jakej má tahle 4kolka karbec, zapalování a vlastně všechno ostatní... Ale podle toho co popisuješ (po přidání plynu chcípne), tak by mohla bejt ucpaná hlavní tryska.
  • reagovat

    18 | Patrik @ | před pěti roky

    no taky jsi to myslim karbec jsem vycistil ale stejne musim cekat na kabelaz spalila se mi eletrika :( .. a to stim jak prijel tak mi zavolal ze mu chcipla a chytla jen na chvily pak 2500 otacek a konec .. uz nenazkocila 4 mesice stala a dal jsem novou baterku a chytla ale jen na chvilku .. uvidm co to bude

  • Peťan: Koukám, že čínská 4kolka za 30 papírů se nezapře. Ono to sice pěkně vypadá, ale prostě to někde musí bejt ošizený. To je pomalu lepší koupit nějakou pět let jetou Hondu, nebo Yamahu :) Já sám mám 15 let jetou Suzuki za 30k, ale je lepší než kámošova nová Yuki za 40k
  • reagovat

    19 | Patrik @ | před pěti roky

    no jo kamos mi ji dal jetou za 5500 tak jsem to vzal a snazim se to udelat .. ale nak se nedari hlavne kdyz nemam doma jeste ty dily :D pak uvidim no a dam vedet a jeste nakej napad co by to mohlo bejt ? a kdyz jsem vyndal filtr tak zakal benzin zpatky do filtru takovyho trubickama 2 v karburatoru ..

  • Peťan: Tak za to bůro to jde, jestli se to podaří rozchodit :) Já nevím, jakej je tam karbec, takže se těžk radí. Pokud není problém v elektrice, tak by moh bejt problém i v přívodu paliva - Sejtko v nádrži, filtr, plováková komora, jehlovej ventil. Bohatost směsi by taky mohla bejt rozštelovaná. Chce to hold zkoušet. Good luck! :)
  • reagovat

    20 | marek @ | před pěti roky

    karburator

    neviem co sa mi stalo s autom,ale mi nechce normalne fungovat koli karburatoru..­.....snazili sa miho aj nadstavit,ale nic s toho…neviem si dat radu

    reagovat

    21 | Michael @ | před pěti roky

    zapalování

    Zdravím, neví někdo co je příčina toho že nikde nemohu najít proud na babettě 207, myslel jsem že je to cívka ale nejde mi proud ani z dynama (jak proud na světla tak zapalování) prostě nikde není proud, nesetkal se s tím někdo. díky Krejča

  • Peťan: No, hledat proud je docela zajímavý spojení. Popiš postup, jak si měřil? Pokud nejdou ani světla, ani zapalování, tak může bejt problém v ukostření. Doporučuju připájet na nějakou 6V žárovku dráty, ozkoušet jestli žárovka svítí a pak jeden pól připojit na kostru (předtím zkontrolovat ukostření!!!) a hruhým pólem jít postupně od alternátoru dál. To znamená, nejdřív se napojit přímo na výstup z aletrnátoru. Pokud bude žárovka svítit, tak jít po drátě ke spojce (na drátě). Pokud to nebude svítit, tak je buď něco zoxidovanýho, nebo přerušenej drát/cívka aletrnátoru. Jestli budu mít čas, tak možná něco napíšu o elektrice na Babettě...ale ono tam toho opravdu moc není :)
  • reagovat

    22 | Jan @ | před pěti roky

    karburator

    Zdravim potreboval by som poradiť ohladom babetty 210.Mam doma babettu a asi bude problem v karburatore minule som ho vyčistil nastavil plavak, benzin mi nepretiekol,skušal som nastavovat volnobeh aj vzduh vsetko klapalo na volnobeh ide odbre nezdochyna ani nezabera len ked jej pridam tak ju udusi a ked povolim plyn tak ide zas normalne na volnobeh neviem čo môže byť chyba poradte prosim budem vdačny . :)

  • Peťan: Mohla by to být hlavní tryska - zřejmě bude jenom ucpaná. Taky se mi to jednou stalo. Při volnoběhu pohoda a po přidání plynu se motor dusí.
  • reagovat

    23 | Jan @ | před pěti roky

    karburator

    [22] Jan: No ale mne t o robi aj ked vyčistim komplet cely karburator aj dyzy a naštartujem zas stale to robi .

    reagovat

    24 | Martin X | před pěti roky

    SOS

    Nazdárek všem,

    potřeboval bych poradit – instaloval jsem na svoji B 210 nový tyristor GYT, tzn. že zapalování již nemá indukční cívku. Bohužel po montáži jsem zjistil, že zapalování nedává jiskru. Na netu jsem našel nějaké návody, jak tyristor přeměřit, jenže se vždy jednalo o starší model, tj. s kontaktem 15 a tak nevím, nakolik se tomu dá věřit. Předem díky za rady, kde je chyba…

  • Peťan: No, problém je, že cívka je už integrovaná uvnitř. Ale jestli je zapojení stejný jako u staršího typu a akorát je vestavěná cívka, tak můžes měřit mezi kostrou a napájecív vstupem (viz http://www.mylms.cz/text-elektrika-na-babette/ ). Samozřejmě zkontroluj jestli jde do modulu napájení a impulzy. Zak ještě fajfku (nemusí převádět) a svíčku. Proč si instaloval nový zapalování? Co jsem slyšel, tak s ním nejsou uplně dobrý zkušenosti.
  • reagovat

    25 | Martin X | před pěti roky

    Ahoj, a díky za rady. Já jsem dneska taky nelenil, něco pokutil a zjistil, že věc se má trochu jinak: Vše jsem smontoval tak, jak mám, když ale zkouším klasicky startovat, tak svíčka jiskru neháže. Když ale motor roztočím vrtačkou, tak zhruba při třičtvrtě maximálních otáček vrtačky (Narex)začne zapalování házet jiskru. Abych zjistil, čím to je, tak jsem nejprve testoval napájecí cívku. Dává proud i při klasickém startování i při točení motoru vrtačkou. Takže v ní chyba asi není a bude ve snímači. Soused má taky Babettu, takže jsem za ním zaběhnul a zjistil, že jemu zapalování háže jiskru i při klasickém startování, což je ale normální stav :-). Připojil jsem tedy k jeho zapalování moji JTZ a jiskru to dávalo i při klasickém startování. Napadlo mě, že problém může být v tom, že já mám na zapalování dost velkou mezeru mezi snímačem a rotorem, cca 1–1,5 mm, kdežto soused to má docela natěsno. Nevíš tedy co s tím, mezera nejde nijak zmenšit. Buďto je to od výroby nějaký šmějd nebo fakt nevím. Zkoušel jsem na svoje zapalování (snímač, napájecí cívku) dát sousedovic starší JTZ s pólem 15 a výsledek byl stejný – při klasickém startování nic, při roztočení motoru do vysokých otáček vrtačkou, tak zapalování začalo fungovat a házet jiskru. Takže chyba bude podle mě v mém snímači, který nevím proč při nízkých otáčkách jiskru nedává, až při vysokých. A jak jsem už psal, napájecí cívka dává proud i při nízkých otáčkách při klasickém startování. Předem díky za rady.

    reagovat

    26 | TOM | před čtyřmi roky

    babeta 210

    zdravím babetáky prosím o radu moje babeta když rožnu světla tak nemá výkon ale když je zhasnu tak jede jak má moc dík za radu

  • Peťan: Napadá mě zkrat v elektroinstalaci. Doporučuju projít schéma a zknotrolovat, jestli jsou správně dráty - viz tady
  • reagovat

    27 | Mirek | před čtyřmi roky

    Nejde nastartovat

    Vytáhl jsem z garáže Babettu po dlouhém zimním spánku a nemůžu ji nastartovat. Svíčka hází jiskru, ale zdá se mi, že po dlouhé době startování je stále suchá, jako když tam nejde benzín.Poradí někdo co může být příčinou. Benzín v nádrži mám. Děkuji

  • Peťan: Doporučuju rozdělat a vyčistit karbec. Pravděpodobně bude zalehlej jehlovej ventil, nebo plovák. A ještě zkoukni, jak hodně teče benzín do karbce (u karbce oddělej hadičku). Může bejt totiž ucpaný stejtko, nebo kohout.
  • reagovat

    28 | František @ | před čtyřmi roky

    přidává sama plyn

    Dobrý den
    Potřeboval bych poradit, babetta mi sama přidává plyn a se sitičem jede lépe než bez něj.Když přidám plný plyn tak chvíli zdechá ale pak se chytne..ale poté otáčky klesají velmi pomalu dolů (při jízdě je to na zabití ikdyž to zkouším projet jestli jsem to opravil)

  • Peťan: Zkouknul bych nastavení plováku a "kvality" přívodu paliva do motoru. Počítám s tím, že je správně nastavena bohatost.
  • reagovat

    29 | Marek @ | před čtyřmi roky

    karbec

    Zdravím
    Dal jsem novou osičku s plovákem plus jehlový ventil nastavil hladinu a ted mi kape benzín s krz saní jak se zavírá přívod vzduchu.Takže se chci zeptat jestli hladina benzínu není ještě vysoká neboli jak nastavím správně hladinu v plovákový komoře.

    reagovat

    30 | vbul | před čtyřmi roky

    [23] Jan: Může být ucpaný výfuk

    reagovat

    31 | Martin @ | před čtyřmi roky

    .

    patrik skús rozvody … mám pitbike 110 a mal som preskočený rozvod o jeden zub a zmes my vytláčalo do filtra … išlo to ale nešlo to do otáčiek to je ten problém pravdepodobne ak si to už neviriešil

    reagovat

    32 | Mirek @ | před čtyřmi roky

    (11)měl jsem stejný problém,až jsem vyměnil stator s cívkou pak OK

    reagovat

    33 | Filip | před čtyřmi roky

    [13] jakub: neteče ti něco z výfuku?

    reagovat

    34 | miroslav | před čtyřmi roky

    babeta210 nestartuje

    dobry den mužete my někdo dobře poradit z ničeho nic my přestala startovat babeta už to.je tyden.co.neje­de.spojka.i.mo­tor.je.v pořad­ku.elektro.vy­pada.take.v.po­řadku.zda.semy­.že.neni.něco­.v.pořadku.v.kar­buratoru

  • Peťan: Proč myslíš, že není něco v pořádku s karburátorem?
    Vyšroubuj svíčku a zkontroluj jestli je mokrá - pokud ano, tak karbec dává benzín. Pak zkontroluj jestli dává jiskru - pokud ano, elektrika bude zřejmě v pořádku...
    PS.: Máš benzín v nádrži? :)
  • reagovat

    35 | f | před čtyřmi roky

    [10] Dominik: zkus nový kladivka

    reagovat

    36 | lukas.k | před čtyřmi roky

    dobry den mam 210 nastartuji na volnobeh bezi po pridani plinu chcipne prosim o radu dekuji

  • Peťan: Koukni sem, na tento článek. Tam je řešení.
  • reagovat

    37 | Milda @ | před čtyřmi roky

    Babeta 207

    Zdravím Babeťáky.207ku jsem koupil starší,zgenerál­koval ji a dva roky na ní jezdím.A stále seřizuji a zkouším:netáh­la,jela tak těch 35 km v hodině.Cuka­la.Postupně jsem vyměnil celou elektriku,ale velká změna k lepšímu se projevila,až jsem jehlu v karburátoru dal na 1.zářez,trysku vyšrouboval na 2,5 otáčky a v sání nemám žádný filtr.Hladinu v karburátoru jsem nepatrně zvýšil tak,aby ještě benzín netekl kanálkem ven.Teď se zahřeje-asi tak po 2,3 kilometrech-a jede tak 40–43 km v hodině.Plynule,a je konečně živá.Lépe táhne.Tedy-zůstává mi z toho rozum stát.

    reagovat

    38 | Grufa | před čtyřmi roky

    210

    čaute babeťáci , prosím o radu . Sehnal sem babetu 210 , krásná , jako nová ale jaksik je líná , celý karbec sem vyčistil , trysky jsou vyčištěné profouklé. Ale žádná změna , jede tak 30 v hodině na rovince a tak jako poškubává , někdy se zblázní a jede 45Km/h ale to málo spíš se furt plazí a přitom mám všechno vyčistěné , filtr , řetazy, karbec. čím to može byt? co třeba spojka? že by klouzala? Kamoš na ni ale ještě 2měsíce zpátky lítal skoro 50km/h pak 2 měsíce stála a ted dělá to co jsem psal. Dik za radu

  • Peťan: Může to dělat zakarbonovanej vejfuk. Doporučuju demontovat vejfuk i koleno a oboje vyčistit. Koleno je možný vypálit, u vejfuku bych to nedělal, aby se nepoškodil chrom.
  • reagovat

    39 | Grufa | před čtyřmi roky

    Diky , už jede 40–48, nastavil sem bohatost směsi pomocí jízdy na rovince tam a zpět a štelování a měření rychlosti. A ten výfuk ale udělám taky, jak teda vyčistit ten výfuk? když ne vypalováním? Diky za radu

  • Peťan: No, nejlepší bude ho odmontovat a vyškrábat bordel zevnitř. Důležitá je zadní část - ta v sobě obsahuje takovej kovovej prvek s několika dírami - vše je nutné pořádně vyčistit. Jedna možnost zvýšení rychlosti je zkrátit koleno výfuku. Než vejfuk rozebereš, tak si označ místo, kde koleno navazuje na zadní díl. Potom to rozeber a koleno cca 5cm za značkou uřízni.
  • reagovat

    40 | Grufa | před čtyřmi roky

    Děkuji pěkně dnes se na to pustím. Jinak dnes mě babetka udělala s mírného kopce 55Km/h :D a tak myslim že to pošlahá nato že na rovince udělám skoro 50Km/h a to mám 98kg :D

    reagovat

    41 | Grufa | před čtyřmi roky

    Tak jsem zjistil, že výfuk asi zkracovat nepujde . jelikož by mě zavazal při šlapání. už ted má šlapátkou výfuku mezeru tak centimetr … jak to vyřešit? jedině vyhnout šlapátko?

  • Peťan: Na to bacha! pozice vejfuku i kolena bude stejná! Zkrátí se jen ta část kolena, která je uvnitř výfuku. Až budu mít čas, přihodím obrázek.
  • reagovat

    42 | Buky | před čtyřmi roky

    Ahoj kluci. Tak babettu jsem dal dohromady a konečně ji nastartuje ale problém. Když nastartuju tak se mi točí zadní kolo (na stojánku). Vím, že tohle je nastavení volnoběhu, ale po přidání plynu vše udělá to co má ale zadní kolo se točí pořad rychlosti jako kdybych tomu dával kotel a přitom už za plyn vůbec neberu. Co s tím dik za odpověď

    reagovat

    43 | milan @ | před čtyřmi roky

    ? chyba

    ahoj :) … prosim vas mne nereaguje šroba ma bohatstvo zmesi … možem točiť kolko chcem ale zmena žiadna … iba ked ju uplne zatiahnem … prosim vas v čom je chyba ? … a dalšia vec nechce mi tiecť benzin do valca a pritom su trysky čiste ale ani tak nechce tiecť benzin … ako dakedy hodi nejaku kvapku takze dakedy to ide … v čom je problem prosim ?

  • Peťan: U toho šroubu mě napadá, že to funguje, ale změna tolik nejde znát, nebo je špatnej šroub (není tam nějakej, kterej tam nepatří?), nebo je ucpanej kanálek. U druhýho problému se koukni sem do kolonky "Test přívodu paliva"
  • reagovat

    44 | JIŘIK @ | před čtyřmi roky

    BABETTA 210

    Chlapi, poraďte mi.
    Na mé Babettě, když dám novou svíčku, tak to jede a můžu jet třeba až do Prahy (jsem z Přerova).
    Když příjdu na druhý den, tak ji nenastartuji, ale když dám zase novou svíčku, tak můžu jet zase kam chci.
    Indukční cívku, ventil od nádrže, fajku s kabelem, mám nové a zjistil jsem, že tím to nebylo, akorát jsem udělal dobře, že jsem vyměnil ventil na nádrži, protože rezerva byla neprůchodná.
    Karburátor mi šteloval odborník, ale neměl ho rozdělaný, pouze ho seřizoval na zahřátém motoru.
    Mám z toho už osýpky.
    Jestli někdo máte nový karburátor na Babettu 210 r.v. 1984 a chcete se ho zbavit a máte třeba i zapalování (tuším, že tam už je tyristorové), nabídněte mi ho. To je asi poslední možnost, co s tím můžu udělat.
    Výfuk mám vyklepaný, tak nevím. Brzo z toho asi skočím hlavou do zdi.
    Díky předem za radu.
    Jiřik

  • Peťan: A jak jetá svíčka vypadá? Není poškozená? Jakej používáš typ?
  • reagovat

    45 | Honza | před čtyřmi roky

    [10] Dominik: Zkus vyměnit svíčku ;)

    reagovat

    46 | Vasek @ | před čtyřmi roky

    Babetta 207

    Zdravím. Seřídil jsem karbec podle příručky a na volnoběh pořád chcípá. Už jsem zkusil snad všechno. Prostě na volnoběh nevydrží ani sekundu. Má i nízký výkon. Taky se mi zdá, že nějak hodně bumbá – 3–4 litry. Nemůže to být tím, že mi ve výfuku chybí asi polovina součástek?? Prosím o radu…

  • Peťan: Výfuk by měl bejt komplet, protože se používá jeho protitlak při plnění válce. 3 litry je dost. Kolem dvou je taková normálka. PS.: Seřizovat na zahřátým motoru.
  • reagovat

    47 | Vasek | před čtyřmi roky

    [46] Vasek: Dělal jsem to normálně na zahřátym motoru. Ta spotřeba se mi zdá taky vysoká, ale nevím jak docílot toho, aby byla menší. Jezdím tak na půl plynu, maximálně tak do 3/4 a vážím 70 kg. Nevim, proč to tolik žere. A i malej výkon. Jak řikám. I když je motor zahřátej, tak volnoběh nerdrží. Zkoušel jsem to nejmíň 2 hodiny štelovat a pořád nic…

  • Peťan: Nejdřív pořeš ten vejfuk - ten je důležitej. Pak můžeš zkoumat dál.
  • reagovat

    48 | Pole28 @ | před čtyřmi roky

    Nastavení hladiny v plovákové komoře.

    Demontujem karburátor a kryt plovákové komory
    Zkontrolujem jestli těsní jehlový ventil
    Připojíme hadičku s benzínem a lehce nadzvednem plováky
    Benzín nesmí téct. Pokud plováky pustíme musí lehce klesnout
    a začít téct benzín

    je to blbost napsal to obráceně když plovátko jde dolu benzín musí téct když nahoru tak nesmí téct jam muže téct benzín když se naplní komora tak se ventil zavře trupko

  • Peťan: Však tak je to dobře - karbec držíme v poloze, v jaké je namontován na Babettě (tedy plováky dolu). Když klesnou plováky (komora je prázdná), začne týct benzín z jehlového ventilu. V bodě č. 3 karbec otočíme vzhůru nohama a pokračujem s další kontrolou. Stačí umět číst a nebejt "trupka"...
  • reagovat

    49 | david @ | před čtyřmi roky

    pidbike 110

    ako mam opravit pidbike 110 ide nastartovat ale nejde do otacok neviem si dat stim radi

  • Peťan: Sorry, ale věštit z karet neumím :D Možná by pomohlo alespoň napsat co tam je za motor. Určitě by nebylo od věci zkontrolovat nastavení karburátoru (podle návodu), případně ho vyčistit. Novou svíčkou a vyčitěním vzduchovýho a palivovýho filtru se určitě nic nezkazí. Můžeš zkusit něco z tohoto článku.
  • reagovat

    50 | Lukás @ | před čtyřmi roky

    Nejde nastartovat

    potrebuju radu babeta 210 nejde nastartovat jiskru hazi svicka je taky mokra jen to trosku strili ale nechytne cim to muze bejt?

  • Peťan: Zkus seštelovat předstih.
  • reagovat

    51 | František @ | před čtyřmi roky

    Nemáš bohatou směs.Dává ti hodně benzínu.Uber volno běznou tryskou.Pak se podivej v karbecu na jehlu mela by bejt druhej zářez od hora.

    reagovat

    52 | ljuk3 @ | před čtyřmi roky

    KARBURATOR

    nazdar rad bych se zeptal jestli ten dratek na jehlovem ventilu se ma tocit dokola protoze mi pretejka karburator a myslim ze je to prave to ze mi nezavira jehlovy ventil dik za radu

    reagovat

    53 | Teekanko | před čtyřmi roky

    NASTAVENIE

    Ahoj tak ja mam problem z tym , že vždy keď naštartujem , tak mi buď nechyta , alebo chytne na vysoke otačky a pri schadzani zdochne .. možno to bude vyfukom pretože som si dnes všimo, že z neho tečie ale nvm .. poradte prosim :(

    reagovat

    54 | Petr | před čtyřmi roky

    Ja mam spis namet pro diskuzi, nez problem, babcu mam pul roku, po koupi jela max 35, vymenil sem svicku, faju, vycistil vzduchac, karbik a chvilkama se mi asi zasekaval plovak, proste najednou za jizdy prestala jet a po chvili skubla a jela, vymenil sem plovak, vycistil tlumic vyfuku, koleno, to sem zkratil a jak sem pozdeji zjistil, tak podruhe a babca najednou jela 40. Po kradezi kabelu s fajkou sem na rychlo obstaral kabel s felicie a jede mi 50, 55 s tim, ze kdyz studenej motor hned zenu pod plnym, tak jedu 3,4 km 35 nez se dostane ke 40ti kde zacne tahnout, ale pri jizde k 50ti km/h se objevi problem asi plovaku, kdy nejede a po chvili skubne a jede a toto dela porad, kdezto kdyz ji ponalu prohrivam cca 2 km tricitkou a pak dam plnej, tak zrychli na 50 a jede bez problemu a sem tam kdyz zastavim, tak ma volnobeh jako WRC auto a nejde srazit. Jinak kopce jede 40, kdyz je to poradnej kopec, tak 35 s tim, ze se mi hadaj kvalty. Jinak s ni sem spokojenej, vzdycky me dovezla i na delsi vzdalenosti. Jen to obcasny „nejeti“ a obcasnej zvysenej volnobeh me nuti premyslet

    reagovat

    55 | petr | před čtyřmi roky

    [53] Teekanko: me ti delala taky, mrkni na predstih, ja sem ho mel snad na dolni uvrat, posteloval sem predstih a startuje za studena na drc i bez sytice

    reagovat

    56 | Jano @ | před čtyřmi roky

    Babata 207

    Ahojte, potrebujem poradiť ohľadom nastavenia. Pokiaľ mám zatlačený siťič na doraz, tak babetu nahodím na pol otočenia kľuky a v pohode ide a nechcípa. Akonáhle ale chcem pridať plyn, tak mi to hneď zdochne. Vie mi niekto poradiť čo s tým mám spraviť?

  • Peťan: Pokud máš zaplej sytič, teplej motor a přidáš plyn, tak chcípne - přeschlastáš motor. Já za chladnýho počasí startuju studenou Babettu tak, že zapnu sytič, natočím ji, chvíli počkám, až se motor zahřeje a pak rychlým přidáním plynu na max. vypnu sytič. Motor už je rozehřátej, tak Babetta jede.
  • reagovat

    57 | P1s3k @ | před čtyřmi roky

    [56] Jano: Čau, když nastartuješ babettu, tak u skoro každé babetty musíš vždy chvilku aspoň 2 minutky počkat a pak můžeš pomalu otáčet plynem (ne prudce, jinak to přechlastáš a zdechne!) max do 1/2 otáčky plynu při zaplém sytiči a naopak při vypnutém sytiči můžeš točit naplno ale jak říkám musíš pomalu … Je to daný tím že hodně lidí zanedbává údržbu elektriky a když je impulsní cívka studená (hlavně když je studená!), tak špatně snímá otáčky na klice, nejlepší bude když vyměníš všechny cívky + tyristor a budeš to mít v nejlepší kondici (elektrika v tomto případě hraje velmi důležitou roli!) …

    reagovat

    58 | Petr | před čtyřmi roky

    Zdravím

    [23] Jan: Podařilo se ti vyřešit tvůj problém??Mám asi to samé,po vyčištění a seřízení pořád nejde do otáček.Byl bych moc rád za radu na mail,díky. fialkahkk@seznam.cz

    reagovat

    59 | Petr | před čtyřmi roky

    Zdravím mám broblém.Když nastartuji a přidám plyn tak se babeta začne dusit ale nechcípne ale to se děje spíš se zahřátým motorem směs mám nastavenou o 1,5 otáčky a vzduch tak aby nezabíralo kolo a po zahřátí nedrží volnoběh tak nevím jestli je spadlá jehla nebo co ale tu jsem nedávno měnil.Dík předem.

    reagovat

    60 | peter hugo @ | před čtyřmi roky

    Chcem sa spitat.na karburatore je cierni plas to je nasavanie vzduchu a ces to mi vyteka benzin.kde moze bit chyba.dakujem

  • Peťan: Pravděpodobně bude problém v jehlovém ventilu, nebo plováku. Doporučuju vyčistit a případně zkontrolovat hladinu v plovákové komoře.
  • reagovat

    61 | Hanka @ | před čtyřmi roky

    nejde nastartovat

    Někdy tedy jde, když je v paneláku v teplém sklepě, ale venku na zahradě vystydne při 7 st.Celsia a nemohu ji nastartovat. Opravář mi říká, že mám výbornou kompresi a jsem již slabá v 60 letech, co prosím s tím ? Děkuji

  • Peťan: Mě jde nastartovat i při mínusových teplotách. Někdy je teda potřeba víckrát šlápnout, ale pak jede. Zkouknul bych funci sytiče (při startování s chladným motorem je třeba zapnout na 1., nebo 2. stupeň) a případně vyměnil svíčku (Brisk N 17C).
  • reagovat

    62 | Robin | před čtyřmi roky

    babeta

    Ahoj prosim vas babetu nadtartuju drzi i volnobeh docela a kdyz pridam plyn nerozjede se.. nechcipne ale proste to nema silu ani na to se rozjet. Kde muze byt chyba dekuju:-)

  • Peťan: Oprava Babetty
  • reagovat

    prosím o kontakt

    Dobrý den, prosím o kontakt s vámi ve věci případné dohody na zveřejnění některých statí z vašeho webu na mích stránkách. Nechci svévolně porušovat vaše autorská práva. Děkuji. Kastner Lubomír

  • Peťan: Když uvedeš jako zdroj moji stránku (jako odkaz), tak si to můžeš klidně okopírovat.
  • reagovat

    64 | Tomas @ | před čtyřmi roky

    nestartuje

    Zdravim vsechny. Mam problem se startovanim babety 207 mnel jsem rozdelany karbec a vse je ok trysky procistil benzin tam jde v nadrzi ho mam taky :-).Svicka jiskru dava je i mokra a stale nic muzete mi prosim poradit dekuji. Pred tydnem jsem na tom jezdil

  • Peťan: Pokud není špatná komprese, nebo předstih, tak bych nejdřív vyzkoušel dát novou svíčku.
  • reagovat

    65 | pavel @ | před třemi roky

    Spotreba

    ahoj potrebuju nutne poradit, moje spotreba babety je kolem 10litru na 1OOkm sroub mam povolenej o 1.5otacky jak my byt, nevite prosim co stim, benzim pod babettou nikde neni, je po vybrusu takze pist a valec v pohode dekuji

    reagovat

    66 | Peta | před třemi roky

    Bohatost zmesi

    Ahoj. Mam babetu 210 a nemozem nastavit bohatost zmesi, funguje to iba ked nastavim bohatost na max. 1/4 otacky. Ked nastavim viac, tzn. 1–1,5 otacky, babeta nejede ani na volnobeh. Uz som skusal aj postelovat plavak, ale nejak to nereaguje. Dik

    reagovat

    67 | Nikolas @ | před třemi roky

    Voľnobeh

    Ahojte na babete si hccem nastyvit voľno beh ale neviem ktora srubka to je a do akeho smru treba točiť poraddte mi prosim ktora je to srubka ci horna alebo dolná a do ktoreho smeru

  • Peťan: Přečti si článek, je to tam napsaný.
  • reagovat

    68 | Majkl @ | před třemi roky

    jak?

    ten šroubek s plynem mám regulovat při zaplým motoru nebo motor mám vypnout. jsem velký začátečník¨

  • Peťan: Samozřejmě, že při nastartovanej Babettě. Bez toho přeci nepůjde pozdat, jak se motor rychle točí :) Jinak, šroubek volnoběhu pracuje víceméně stejně, jako rukojeť plynu. Hejbe to se stejným šoupátkem, akorát šroubek reguluje, jak hodně dolu šoupátko může.
  • reagovat

    69 | agirus @ | před třemi roky

    kolik V dva babeta.

    ahoj, muzu se zeptat kolik v a kolik Amper dava babeta?
    [21] Michael:

  • Peťan: Koukni se do článku Elektrika na Babettě. Tam je to napsaný.
  • reagovat

    70 | Marek @ | před třemi roky

    slabý výkon

    zdravím, mám problém babeta mi nejede jak bych si představoval jede sotva35km/h a to ještě z kopečku karbec mam po generalce nove trysky atd. koupil jsem i nove spojky může to být výfukem ? prosím o radu

  • Peťan: Viz odstavec Babetta nemá výkon
  • reagovat

    71 | Majkl @ | před třemi roky

    vrčí a zvoní

    ahoj nevím si rady, moje babeta 207 taj nějak divně vrčí a jakoby i zvoní. jen když ořidám ply a nikde venku nic nevadí a do motoru se mi jent tak hrabat nechce ještě něco pokazím. jaem začátečník

  • Peťan: Pokud jakoby z ní zvoní, tak je klidně možný, že máš přidřenej motor. Doporučuju, aby si Babettu svěřil někomu, kdo se v tom trochu vyzná. Ten ti určitě řekne víc. Ještě můžeš zkontrolovat jestli nějsou povolený (poškozený) čelisti rozběhovej spojky.
  • reagovat

    72 | majkl @ | před třemi roky

    [71] Majkl: a ty čelisti najdu kde popř co dělat s přidřenýmmotorem. rád bych to zvládl sám.dik za rady

  • Peťan: Čelisti jsou pod tím točícím se bubnem. Pokud je Babetta přidřená, je potřeba motor rozpůlit, přeházet ložiska a udělat výbrus. Pokud nevíš, kde jsou čelisti (a nemáš vybavení), tak se do toho sám rozhodně nepouštěj. Jinak - nejdřív je potřeba zjistit co tam rachotí, taky to může bejt něco uplně jinýho - třeba je něco povolenýho...
  • reagovat

    73 | Lukáš @ | před třemi roky

    dobry den mam malý problem chci poradit nastartuji babetu a při volnoběhu je kolisavé otačky ras nizké jak má být a pak vysoké tak mi prartyjo porad te co muže byt stým diky

    reagovat

    74 | OukyDouky | před třemi roky

    [11] jakub: není to aktuální, ale mě se to taky stávalo. Byl velkej odtrh na svíčce (a to byla fungl nová). Od té doby je klid.

    reagovat

    75 | Lukáš | před třemi roky

    Porad te chlapi jaky má byt spravny otrh na svičce a jaka ma byt svička ozńačení.A co vím není otrh na svíčce 0,5 byt nebo jinak jak by to nepomohlo tak nevité co muže byt dal stým ty kolisavé otačky na volnoběhu porad te diky

    reagovat

    76 | robin @ | před třemi roky

    pro Lukáše

    Ahoj nejsem autor ale mam taky babetu
    odtrh na svicce ma byt 0,45… kup si sparomerky 0,4 by mela jit lehce a 0,5 uz na tesno svicka ma byt NR17

    jinak k tomu kolisani… me to taky delalo a bylo to tim ze na babete nebylo tesneni pod hlavou a prasklej krouzek…proste spatny komprese taky to muze delat predstih…navod na serizeni je zde na strankach

    reagovat

    77 | Laco @ | před třemi roky

    problem nastartovat

    mam problem nastartovat Babettu,benzin tecie,iskru dava.Snad asi bude problem s nastavenim karburatora?Po­radte!Uz ma to nebavi slapat a motor nic!

    reagovat

    78 | VAŠEK @ | před třemi roky

    Kopec!!!

    Ahojki,máme babbetu a máme problém s kopcem např.ŠTĚCHOVI­ČÁK,nechce ho vyjet a lesní cesty taky ne,co by se pro to dalo udělat,nevíte???,oz­věte se,děkuji,Vašek­.Pastorek máme 13 zubový!!!Typ 210 ka.

    reagovat

    79 | koudel @ | před třemi roky

    babeta 207

    Ahoj,poradil by nekdo.mam babetu typ 207 jezdim denne do prace bez vetsich problemu.posledni dobou mi praskaji z niceho nic zarovky 2 mesice bez problemu.ale co me trapi vic je spotreba paliva.na plnou nadrz najedu tak 100km coz mi pripada 3,5l na 100km na babetu dost.jede tak 30km v hodine ma takovy nepravidelny chod, ale nekdy se babeta z niceho nic rozjede a jede az 40km v hodine.jehlu v karburatoru jsem dal na druhy zarez.poradil by mi nekdo v cem je problem,mam 75 kg coz neni moc.diky za odpoved.

    reagovat

    80 | Patrik Chalupa @ | před třemi roky

    Karburátor

    Ahoj, potřeboval bych radu mám kompletně vičistěný karburátor všechno v pořádku ale po na startování babetty 210 a po přidání plynu se začne dusit a nemá žádný výkon :/ děkuji za případné rady

    reagovat

    81 | Kryštof Richter @ | před třemi roky

    [80] Patrik Chalupa:

    na karbci jsou 2 šroubky tem v pravo dotáhni, nedorvi to jako cvok, povol ho o 1,5 závitu a pak to zkus jemným otáčením doladit :D kdyby něco tak se stavim :D

    reagovat

    82 | Patrik Chalupa @ | před třemi roky

    [81] Kryštof Richter: jj se na to juknu a pak to dyžtak doladíme dík :)

    reagovat

    83 | radoou | před třemi roky

    zdarvim mam 207 a jde mi na svetla 12vbylo tam 6v a taky se ji moc nechce do kopce ale po rovince si to sviha dost muzete nejak poradit zeby to byly uz opotrebene celisti nebo gufera na klice jo a svicka je docela cerna tak nevim jestli povolit nebo pritahnout bohatost smesi mam to na tech 1,5otacek

    reagovat

    84 | lada @ | před třemi roky

    [9] Lukas z Liberce: Ahoj, potřeboval bych radu mám kompletně vičistěný karburátor všechno v pořádku ale po na startování babetty 210 a po přidání plynu se začne dusit a nemá žádný výkon :/ děkuji za případné rady

    reagovat

    85 | kuba | před třemi roky

    Cus , mam problem sestavil jsem babetu motor se toci kdyz jedu a slapu ale nechytne to , co tam moze byt problem :/ v karbecu benzin je :/ prosim

  • Peťan: Věšteckou kouli mám momentálně v opravně, ale přečti si první odstavec. Tam je tenhle odkaz!
  • reagovat

    86 | kuba210 @ | před třemi roky

    babetta škude při jízdě

    Ahoj, mam problem s babettou 210, mam ji po výbrusu už najeto přes 1000km ale dělá problem že jede jenom 35–40km/h v mistě kde jela 50 a jenom z kopce ji vytočim na 45 a před vybrusem jsem jezdil normalně 50–55km/h. Babetta škube když jedu 35–40 jakoby chtěla jet vic, ale nejede a škube to, je to nepříjemné za jízdy ale když ji vytočim z kopečka na těch 45 tak už neškube. svičku mam řekl bych že spravně zabarvenou, předstih 1,3mm před horni uvrati, vyfuk vyčištěný.
    Nevím co s tím ale začalo to dělat až po výbrusu předtim jela dobře,už jsem z toho bezradný prosím poraďte někdo na co se kouknout.

    reagovat

    87 | kabel | před třemi roky

    zdravim,mam tech.otazku…na babete 210 ked pridam plyn na rukoveti tak sa supatko co reguluje prietok benzinu v karbeci zdvihne uplne ze uvolni cely otvor na benzin ale ked plyn dam na nulu tak supatko sa vrati len do polovice otvoru v karbeci…je to tak spravne??? nema sa supatko vratit uplne dole na spodok otvoru?? a v akej polohe sa nasuva supatko do karbecu pri zmontovani,,neda sa pomylit pri montazi??? vdaka za odpoved laikovi:-)

    reagovat

    88 | jokel | před třemi roky

    babeta mi nejde,slapem-slapem a len vrndži ale nejde,co moze byt s tym…sviecku som vycistil,karbec,vset­ko nove je v nom ,plavak nastaveny a nejde…neviem co s tym…nemoze to byt skrutkou bohatosti zmesi???? alebo volnobehu?…

    reagovat

    89 | kabel | před třemi roky

    [87] kabel: vyriesene

    reagovat

    90 | lukas @ | před třemi roky

    dobry mam problem babeta mi nechce nastartovat cistil som komplet motor i karburator sviecka iskru dava bu de to tim ze mam zle nastelovany privod benzinu do karburatoru? tie dva srobiki ako mam nastelovat

    reagovat

    91 | Ladislav @ | před třemi roky

    Poklona

    Ahoj všem,nepatří tosem, ale musím tvůrcům poděkovat, díky těmto stránkám jsem dal během měsíce 20 let odstavenou baletu do chodu. Letí jako drak a to mám témeř 110 kg. Děkuji všem za rady:)

    reagovat

    92 | ondra @ | před dvěma roky

    karbec

    Cau. Chci se ze ptat. Cistil jsem karbec protoze mi z nej tekl benzin. To jsem vyresil, cely karbec sem procistil a nastavil hladinu v plovakovce a benzin mi uz nevyteka takze oprava zda se byt v poradku. Ale ted sem si hral s karbcem abych zvedl vykon a babeta se zacla jakoby dusit v maximalnich otackach ale jen na stojanku, pri jizde to nedela tahne krasne. Dal jsem tedy zpet tovarni nastaveni 1,5 otacky a dela to furt. Dnes sem znova rozebral karbec a vycistil nastavil a nepomohlo. Zvlastni ale je ze to dela jen pri tom zvednutem zadnim kole. Nechapu kdyz nema odpor a otacky kolisaji. Ale zkusil sem ji podrzet brzdu a tahne dobre

    reagovat

    93 | ondra @ | před dvěma roky

    [92] ondra: tak zavada vyresena. Byl to tyristor. Dal jsem novy a jede super. Pry kdyz je puvodni tyristor tak po case ztraci kapacitu a ve vysokych otackach nestiha davat proud pro indukcni civku a ta vynecha.jiskru

    reagovat

    94 | jiří @ | před dvěma roky

    karburator

    Kamarádi prosím, nějak jsem potočil obouma šroubky na karburatoru a když to konečně rozjedu na 45 km tak najednou to vypné a málem jsem přepadl přes řiditka jak to rychlo zastavilo, prosím co to je děkuji.

    reagovat

    95 | Honza @ | před dvěma roky

    Babeta

    Ahoj,chci se zeptat a poradit:-( Když jedu na babetě s kopce a mam plny plin tak to uplně vynecha a jakoby udusi???!

    reagovat

    96 | Yager | před dvěma roky

    babetta

    [95] Honza: čau skus vyměnit svičku když to bude to same tak vyměn tyristor ,dělalo mit to taky po 100km mi to ze sežralo svičku nešlo ani nastartovat ,ted klidně jedu aj 65km z kopce nevynecha

    reagovat

    97 | tomáš | před dvěma roky

    [11] jakub: povolit výčko nádrže, nádrž je utesněná a tudíž se tam vytvoří podtlak a benzín nepustí z nádrže

    reagovat

    98 | Honza | před dvěma roky

    Zdravim, mam 207 s problemem. Babetta jde na volnobeh uplne normalne. Kdyz pridam na stojanu plyn, tak bych vubec nepoznal, ze je nejaky problem. Kdyz babettu zatizim, pridam plyn, tak jdou otacky dolu a B. po chvilce chcipne. Kdyz to zacne chcipat a uberu plyn (asi tak na 1/2), zacnu rychle slapat, tak jakmile B. prekona urcite otacky, tak pak bezi dokud zase otacky nespadnou. Kdyz jedu do kopce, tak se nedari B. dostat do otacek ani s rychlym slapanim. S delkou jizdy se cela zalezitost zhorsuje a pak nelze pridat plyn skoru vubec. Privod Benzinu je OK, karburator a vyfuk vycisteny,svicka a fajfka nova. Diky za radu.

    reagovat

    99 | Honza | před dvěma roky

    Problem vyresen. Vymenil jsem gufero pod alternatorem. Identifikace: kapka oleje na spodni casti skrine alternatoru.

    reagovat

    100 | Pospec | před dvěma roky

    [14] Josef:
    šlapej..

    reagovat

    101 | Libor @ | před dvěma roky

    cus hele kdyz jedu do kopce tak se mi zastavi babeta a protaci se motor nevis cim to je ?

    reagovat

    102 | richard @ | před dvěma roky

    dobri den ja mam problem mam vicisteni karburator motor geockovane dvoj richlostni nova benzinova hadicka a slapu a stejne nestartuje jenom obcas kopne a chcipne vi mi niekto pomoct prosim dakuju vopred

  • Peťan: Doporučuji kouknout na článek Oprava Babetty. A možná by to chtělo mrknout i na klávesnici. Co vím, tak tam je tvrdý Y, čárky, háčky a tak... :D
  • reagovat

    103 | Pafelak @ | před dvěma roky

    seřízení plováku

    Dobrý den, Dnes jsem ladil karburátor babety 210, nechtěla držet volnobeh a stále chcípala i zahřátá až nakonec mě nechala abych byl chvíli motorem já,(mrcha zrovna do největšího kopce) po vyčištění karburátoru nádrže atd. stále nechtěla chytnout.Koukl jsem tedy na tyto stránky nastavení karburátoru zjistil jsem že plováky jsou rozhozené od osy a níže než na obrázku srovnal jsem je podle nákresu, ale babeta stále nechtěla chytnout, zjistil jsem že mě vypekly tři svíčky které venku jiskru házely ale pod tlakem sem tam to chytlo nebo ani ťuk. Když už jsem našel svíčku která je OK tak jsem sice babetu nastartoval ale při plném plynu otáčky lezly dolu a pak zase vylítly.To předtím nedělala tak jsem zkusil zase plováky srovnat do původní výšky ta byla původně na konci hliníkové emulzní trubice, kdežto na obrázku zde je výška daná na mosaznou vložku trysky emulzní trubice. Babeta zase šlape, ale zajímá mne jestli došel někdo ke stejnému výsledku?

    reagovat

    104 | vlaper64 @ | před jedním rokem

    chcípá po zahřátí

    pokud po zahřátí motor chcípá a nejde znovu natočit je problém s kompresí, odhadoval bych netěsné gufero na klice – tedy motor ven a kompletně přetěsnit.

    reagovat

    105 | Láďa @ | před jedním rokem

    Chcípá po zastavení

    Ahoj, chci se zeptat, jestli by mi někdo nepomohl, babeta po zastavení chcípá, jako by byl pořád zařazený kvalt, ať je studená nebo zahřátá. Chyba bude nejspíše ve spojce ?

    reagovat

    106 | Martin @ | před jedním rokem

    ZVL

    Ono je to nepodstatný detail ale keď som videl : ZVL ako „závody výroby ložisk“ dobre som sa pobavil :D
    Má to byť „Závody Valivých Ložisk“ a krásny deň prajem :D

  • Peťan: Díky za opravu.
  • reagovat

    107 | Pavel Alenka @ | před jedním rokem

    dotaz olej

    jaky olej davat do babety 210. dekuji

  • Peťan: Je to v tomto článku
  • reagovat

    108 | franta @ | před jedním rokem

    babeta 207 nejde do otacek

    ahoj,,prosim Te,,dostal jsem babetu,4 roky nejezdila,,vycistil jsem karbec,,nadrz,,,vse co jsem videl…naslapl a frci,ale kdyz pridam vice plynu,,tak nejde do otacek,,cuka…kdyz uberu na pulku tak jede normalne,,stezi vyjedu kopec…mam 90kg..diky

  • Peťan: Doporučuji zkontroloat přívod paliva... Oprava Babetty
  • reagovat

    109 | Petr | před jedním rokem

    Taky jsem měl tenhle problém jak píče Peťan, přívod paliva a hlavně směs a potom jestli nemáš hodně oleje v benzínu ale to vyřeší a teď se podrž svíčka na plyn název Zapalovací svíčka BRISK Silver NR15S. Řeknu ti na rovinu, že se ti zlepší zapalování a pojedeš jako drak .

    reagovat

    110 | Petr | před jedním rokem

    Omlouvám se za překlep Taky jsem měl tenhle problém jak… píše Peťan. Omlouvám se

    reagovat

    111 | Frantik @ | před jedním rokem

    Zdarec, pročetl jsem už pár stránek s poruchama na babetách, a ta moje sporadicky ve vyšších otáčkách (dvě sekundy to dělá, pak třeba dvě ne…) jakoby jednu dobu vynechávalo pálení směsi.. člověk to tak nějak pozná na tahu i po zvuku.. (zvláštně to trrrr) ,odpozoroval jsem že nemá vliv teplota motoru, pravda když je po dešti, jede líp…

    Nějak extrovně mě to netrápí, spíš sere… modrytygr@centrum.cz Díky :-)

    reagovat

    112 | Dneprar | před jedním rokem

    [6] Jirka: Ten dojem je správný. Povolováním šroupku bohatosti směsi se směs obohacuje, přitahováním ochuzuje. V článku je to uvedeno chybně.

    reagovat

    113 | Marek @ | před jedním rokem

    PLYN

    Čau mam babetu a když ji nastartuju tak si sama přidá plyn a prostě ho furt má na plnej kotel musím to vypínat přes chcípáka poraďte mi prosím co stím karburator sem vyčistil napadlo mě že by tam mohlo být špatně napnutý lanko páč když přidam plyn ani to nejde poznat.

    reagovat

    114 | Jirik | před dvanácti měsíci

    karborace

    [4] wacas: muj nazor je ze netesni gufero a prisava se vzduch do klikoe skrine tim je vetsi pomer vzduchu a pak nejdou seridit otacky. Staci vymenit gufero od spojky a doufam ze to bude fungovat. Je to bjezna zavada u starsich 2taktnich mototu.

    reagovat

    115 | Matoyamaha @ | před jedenácti měsíci

    Korado skape

    Kúpil som korado naštartujem a keď idem po ceste tak asi za 15 s ide skapať trošku cuknem do sitiča a zas na 15 s to ide nvm čim to je alebo keď držim plin na maximum ide trosku pustim a zas dam na maximum tak už ide zdochnuť prosim poradťe my

    reagovat

    116 | tomas | před dvěma měsíci

    díky za článek - pomohl

    Díky za článek – pomohl :D
    Seřídil jsem a jde do prodeje na aukro :D
    Tomáš

    reagovat

    117 | Kuklis | před třemi týdny

    [26] TOM: vím, že je to tady už dlouho, ale mám stejný problém. Už nevím kde hledat, tak bych se chtěl zeptat, na kterou část elektroinstalace se zaměřit.

  • Peťan: Odpoj komplet světla a postupně začni připojovat. Kde se problém projeví, tam bude problém..
  • reagovat

    Připojte váš komentář!

    * Hvězdičkou jsou označena povinná pole. Autor stránek odpovídá vždy do komentáře.