Jednoho dne se mi začalo mlžit okno… Nejdřív jsem si říkal, že to bude tím, že je venku celkem vlhko…přece jen, je podzim. Jenže se to každým dnem zhoršovalo a začínal bejt cejtit fridex 😐 Když jsem jel z práce, topení jsem úplné vypnul a asi po 5. kilometrovej jízdě zapnul naplno. Z výdechů topení se vyvavil oblak páry 😡 Teď už to byla jistota – mám díru v radiátoru topení 😡
Vybrakovaná palubka
Jenže tady nějakej francouz zaváhal… Kvůli blbému topení je potřeba vymontovat celou palubku, vytáhnout blok topení a teprv potom se dostanete k samotnému radiátoru.
Materiál
- Chladič topení model VALEO (kód v AutoKelly – 161–859) – 465 Kč
- O-kroužky 2ks – 2Kč
- 2 Krabičky cigaret za půjčení garáže – 121Kč
- Celková cena: 588Kč
Práce
Tentokrát jsem zvolil práci doma. Sice se mi do toho moc nechtělo, ale prachy jsou prachy a chtěl jsem ušetřit. Byla by to pěkná pálka
- Od 12 hodin do 17 hodin oddělávání palubky a topení = 5 hod.
- Od 16 hodin do 21 hodin přidělávání palubky a topení (včetně odvzdušnění) = 5 hod.
- Celkový čistý čas: 10hodin (se všema těma blbejma kecama okolo)
Pokud si chcete přečíst návod krok za krokem, můžete se mrknout na stránky Peugeot-Clubu, kde najdete mnou sepsanej kompletní návod.
Teď už jen taková slideshow
Trošku to hulilo (blesk foťáku to dost zkresluje)
Oddělaný stěrače
Pouštím se do palubky
Airbag je venku (toho jsem se trochu bál). Hlavně aby to pak fungovalo…
Očesaná palubka
Opravdu nezaměnitelný konektor – přívod do kastle
Konektor a pod ním pojistkovka (z druhej strany 🙂 )
Už to táhnem ven 🙂
Kámoš přemejšlí co by si uloupil 😀
Celé těleso topení
Bordel smíchanej s Fridexem
Děravej radiátor
Megaprostorný auto…akorát s ním nikam neodjedete
Palubka za autem
Při příležitosti vytažení airboxu z auta sem měl možnost trošku promáznout ventilátor topení… už si povrzával 😐
V tom je zavřenej ventilátor topení
Takhle vypadá ventilátor
Novej radiátor
Tak a je to za mnou. Dalo to teda práce…ale auto naskočilo na první pokus, z mýho veterána je nadupanej Lotus… Akorát teď smrdí ten novej radátor jak se „vypaluje“, ale to časem přejde.
Pár postřehů, kdybyste se do toho taky pustili
1) Na novým radiátoru není ta guma (viz. obrázek 12 – se starým radiátorem). Gumu zas takovej problém sundat není (stačí ty trubky na starým radiátoru rozbít) Na radiátor jsem ji napasoval tak, že jsem to mezi těma trubkama rozstříhnul a pěkně naolejoval. Pak už to šlo skoro samo. Jenže to pak zase nešlo prostrčit dírou od motoru do kastle.
Takže správnej (podle mě) postup je:
- Sundat gumu ze starýho radiátoru
- Rozstřihnout tu gumu mezi otvorama pro trubky (možná není ani potřeba. Ale jde to líp)
- Namazat něčím kluzkým (my sme používali balzám na rty – pěkně to vonělo)
- Procpat přepážkou mezi motorem a kabinou
- Zase namazat tím balzámem
- Procpat skrz ty trubky radiátoru
Šlo to celkem v pohodě. Sedlo to „jak prdel na hrnec“.
2) Než si palubku přišroubujete, tak zkonrolujte jestli ste nezapoměli přidělat ty vzduchovody. Abyste pak nebyli jak já, když jsem si přidělal palubku, budíky i rádio a na zadní sedačce jsem objevil vzduchovod k řidičovu oknu. Naštěstí se mi to tam povedlo dostat přes díru pro budíky a rádio.
3) Správnýmu opravářoj by měl zbejt aspoň kýbl šroubků. Mě jich zbylo 6 😀 Ale palubka nevrže…dokonce bych řek že ještě míň jak předtím. Takže pohoda.
To s tím vzduchovodem v kufru a plným kýblem šroubů mě pobavilo 😀
Ahoj, tento problém mne také nyní potkal. Výměna palubky mě čeká u manželčina auta. Počítám, že začnu někdy na jaře. Moc díky za rady, vše teď půjde líp.
Dobry den,
chtěl bych se zeptat jak jste oddělal ten plast pod kolečkama na regulaci topeni jak je display s časem a stupněma u třetího obrázku „pouštím se do palubovky“.
Díky za odpověď
Dobry den, mohu poprosit o cely navod? Na strankach Peugeot Clubu ve vasem prvnim prispevku bohuzel neni, nebo se mi nezobrazuje.
čeká mne výmněna radiátoru topení Peugeot expert 2002 – jde to i svépomocí – čemu se vyhnout Díky za rady
Peťan: Těžko říct. Já jsem řešil jenom 306ku. Doporučuju se kouknout do serviceboxu, nebo se obrátit třeba na https://www.peugeot-club.com/ Tam jsem byl jednu dobu celkem aktivní a byla tam dobrá parta lidí.