Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Čistění karburátoru

4

Protože se mi zasekával plovák a sem-tam mi vytékal benzín, rozhodl jsem se vyčistit karburátor. Bůh ví, jak dlouho a kde Babetta ležela, tak jsem se do toho pustil.

Karburátor Babetty

Zase tak složitá práce to není…

Seznam, co je potřeba udělat:

  • Vypnout benzín
  • Oddělat hadičku přívodu paliva do karbce
  • Odšroubovat 2 matičky kterejma je karbec přidělanej k sacímu potrubí
  • Odšroubovat dva šroubky a vyjmout šoupátko
 

Karburátor je venku. Co dál?

  • odšroubovat plastovej dekl sání (pod ním je sytič)
  • odšroubovat plechovou „vaničku“ na odkapávající benzín
  • odšroubovat plovákovou komoru

Po odšroubování plovákové komory je potřeba pořádně vyčistit trysky

  • Vyšroubovat trysky
  • Pořádně je vykoupat v technickém benzínu
  • Pročistit dírku v tryskách (zvlášť v té malé) něčím tenkým (osvědčil se mi měkčí drát z ocelového kartáče) – výrobce nedoporučuje!
  • Zase pořádně vykoupat v technickém benzínu

A zkontrolovat plovák a jehlový ventil.

  • V plováku nesmí bejt díra a nesmí bejt zdeformovanej!
  • Plovákem musí jít lehce pohybovat
  • Jehlový ventil musí jít lehce (nezasekávat se) a těsnit – potřeba vyčistit
 

Když máme vyčištěný jednotlivý díly karburátoru, pěkně vyčistěte těleso, šroubky, vyleštěte a smontujte do kupy. Není to nic složitého – je to jen pár dílů. Když budete přidělávat karburátor zpět na Babettu zkontrolujte, aby byla dírka v té vaničce přesně nad gumovou hadičkou v žebrování. Protéká skrz ní benzín když vyteče z karburátoru – nešpiní to pak motor.

Zapněte benzín a zkontrolujte jestli vám to někde neteče (nezapomeňte přidělat hadičku!). Nastavte karburátor a nakopněte Babettu (nikdy si na Babettu nesedejte když je na stojánku – ohýbá se tím)Až se motor zahřeje, karburátor seštelujte.

Karburátor Babetty

Plováková komora

Sání + sytič

Namontováno na Babettě

Jako bonus – nová svíčka Brisk N 17C

  1. michal michal

    Výrobce nedoporučuje čištění trysek dráem, jelikož můžete nechca zvětšit průměr otvoru trysky.

    Můj fígl je vzít větši štětec, prstama oddělit několik vláken, cca 3–4, namočit do benzínu a prošťouchnout, chce to více trpělivosti než tím drátem ale je to bezpečné.

  2. Dan Dan

    Ahoj,
    koukám, že máš stejný typ karburátoru. Bohužel před časem ležela při povodních v bahně a nějaký dobrák při čistění ztratil to víčko. Je to snad jediná věc co se nedá sehnat, nemáš náhodou jedno navíc?
    Díky Dan

  3. Marek Marek

    Ahoj mam ini tip karburatoru ten novsi na ktorom sa neda nastavit mix iba volnobeh a vidim tam len 1 trysku dik za pomoc

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.