V poslední době jsem si hodně oblíbil stránku ITNetwork.cz, kde je spousta různých návodů a tutoriálů k programování. Protože se snažím trošku pokročit v programování v C# rozečetl jsem zdejší tutoriály… Pokud vás programování zajímá, rozhodně doporučuji stránku navštívit.
Kromě samotných článků jsou zde občas vyhlášeny i nějaké soutěže. Jedna z nich byla ITNetwork Summer 2019, nebo-li Letní pohodová programátorská soutěž. I když se sám za programátora neoznačuji, soutěže jsem se zúčastnil už jenom kvůli zavzpomínání na programovací nástroj Petr a tehdy známou soutěž Becherovka Game. Ne že by tato soutěž měla s původní něco společného, ne že bych se jí někdy zúčastnil, ale princip je podobný. Soutěží amatérské týmy, nebo jednotlivci. I proto je kvalita her různá, ale často jsou jednotlivé výtvory velmi kreativní.
Právě protože jsem se chtěl trošku odlišit, zvolil jsem jako programovací nástroj Petr. Programovací nástroj jsem neměl spoustu let nainstalován, ale ještě mám originální CD s instalačkou. Naštěstí je možné nejnovější verzi stáhnout jako free na autorových stránkách. V tomto nástroji lze hru také upravovat (je odemčena pro úpravy). Tvorba samotného programu není nic složitého. Místo psaní kódu se přetahují jednotlivé příkazy do stromové struktury – ano, program je určen spíše pro výuku, nebo pro děti. Sám program hlídá, jestli jsou jednotlivé příkazy kompatibilní a nedovolí udělat chybu syntaxe. Některé mé další programy v Petrovi lze nalézt na stránce Programy většinou v kategorii Plocha a Grafika. Kromě 2D grafiky lze tvořit i konzolové a okenní aplikace a hlavně 3D grafiku.
Samotná hra je následovník původního SpeedBallu vytvořeného v Game Makeru. Původní hra mi bohužel ve Win10 i ve Win7 nejde spustit. A XPčka, pro které byla hra původně určena už ani nemám. Princip hry je podobný – je nutné dostat míč k vlajce přes několik (40) levelů. Míč lze zastavovat stopery, odrážet pomocí plošin, měnit směr pomocí šipek, teleportovat atd. Oproti původní verzi jsem zcela odstranil barvy, aby se prostředí podobalo konzolovému oknu, trošku jsem sjednotil design a naklikal méně levelů (tato část dala nejvíce práce). Složitost samotných levelů dost různorodá…asi by to chtělo nějakého „level designera“, nebo alespoň betatestera. Logika hry je velice jednoduchá a samotná tvorba zabrala asi dvě odpoledne.
Podle poroty jsou některé levely moc snadné, je zde málo životů a orientace ve hře někdy obtížná, což uznávám. Nicméně reakce poroty jsou víceméně kladné a tak z toho mám velkou radost. No, ale rozhodně je co zlepšovat a možná budu pokračovat s verzí 2.1…
Hra nakonec skončila na 19. místě z celkově 33 dokončených projektů. V kategorii Hry se umístila na 11. místě z 23 s devatenácti body. Hru si lze stáhnout zde, ze stránek ITNetwork.