Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Čistění karburátoru

5

Protože se mi zasekával plovák a sem-tam mi vytékal benzín, rozhodl jsem se vyčistit karburátor. Bůh ví, jak dlouho a kde Babetta ležela, tak jsem se do toho pustil…

Karburátor Babetty

Zase tak složitá práce to není. Seznam, co je potřeba udělat:

  • Vypnout benzín
  • Oddělat hadičku přívodu paliva do karburátoru (zkontrolovat jestli kohout neprosakuje, případně vyčistit/vyměnit těsnění uvnitř, nebo celý kohout).
  • Odšroubovat 2 matičky kterýma je karbec přidělaný k sacímu potrubí
  • Odšroubovat dva šroubky a vyjmout šoupátko

Karburátor je venku. Co dál?

  • odšroubovat plastový kryt sání (pod ním je sytič)
  • odšroubovat plechovou „vaničku“ na odkapávající benzín
  • odšroubovat plovákovou komoru

Po odšroubování plovákové komory je potřeba pořádně vyčistit trysky.

  • Vyšroubovat trysky
  • Pořádně je vykoupat v technickém benzínu
  • Pročistit dírku v tryskách (zvlášť v té malé) něčím tenkým (osvědčil se mi měkčí drát z ocelového kartáče) – pozor na poškození dírky. Tento postup výrobce nedoporučuje!
  • Zase pořádně vykoupat v technickém benzínu

A zkontrolovat plovák a jehlový ventil.

  • V plováku nesmí být díra a nesmí být zdeformovaný!
  • Plovákem musí jít lehce pohybovat
  • Jehlový ventil musí jít lehce (nezasekávat se) a těsnit – potřeba vyčistit
 

Když máme vyčištěné jednotlivé díly karburátoru, pěkně vyčistěte těleso, šroubky, vyleštěte a smontujte do kupy. Není to nic složitého – je to jen pár dílů. Když budete přidělávat karburátor zpět na Babettu zkontrolujte, aby byla dírka v té vaničce přesně nad gumovou hadičkou v žebrování. Protéká skrz ní benzín když vyteče z karburátoru – nešpiní to pak motor.

Zapněte benzín a zkontrolujte jestli vám to někde neteče (nezapomeňte přidělat hadičku!). Nastavte karburátor a nakopněte Babettu (na Babettu nesedejte když je na stojánku – ohýbá se tím)Až se motor zahřeje, karburátor seštelujte.

Karburátor Babetty
Plováková komora
Sání + sytič
Namontováno na Babettě
Jako bonus – nová svíčka Brisk N 17C
  1. michal michal

    Výrobce nedoporučuje čištění trysek dráem, jelikož můžete nechca zvětšit průměr otvoru trysky.

    Můj fígl je vzít větši štětec, prstama oddělit několik vláken, cca 3–4, namočit do benzínu a prošťouchnout, chce to více trpělivosti než tím drátem ale je to bezpečné.

  2. Dan Dan

    Ahoj,
    koukám, že máš stejný typ karburátoru. Bohužel před časem ležela při povodních v bahně a nějaký dobrák při čistění ztratil to víčko. Je to snad jediná věc co se nedá sehnat, nemáš náhodou jedno navíc?
    Díky Dan

  3. Marek Marek

    Ahoj mam ini tip karburatoru ten novsi na ktorom sa neda nastavit mix iba volnobeh a vidim tam len 1 trysku dik za pomoc

  4. Roman Roman

    Originální karburátor viz foto výše, je nejhorší systém pro čištění, ale i seřizování hladiny paliva v plovákové komoře. V podstatě ho musíte odmontovat od motoru, otočit dnem nahoru, povolit šroubky a celý ho rozebrat, abyste mohli vyčistit trysku, nebo upravit hladinu. Jikov vyráběl karburátory na všechny typy Jawy 50, 550, 20, 21, ale i Jawy 150, 175, 250 a 350, kde byl přístup k tryskám i plováku bez demontáže karburátoru z motoru, protože vše bylo dostupné svrchu. U Babetty jsou šrouby víka plovákové komory ve spodní části korpusu karburátoru, takže vám nezbývá, než karbec odmontovat celý. Po zpětné montáži ale musíte dát pokaždé nová těsnění. Další komplikace. Kontrola seřízení hladiny je velmi problematická. Provádí se přihýbáním závěsu plováku a nelze ji po montáži na motor kontrolovat. Konstrukčně nejhorší karburátor s jakým jsem se kdy setkal. Nevím, proč výrobce nepoužil upravený karbec z Pionýra.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *